Nie należy jej mylić ze zwykłymi algorytmami, które składają się z określonej listy kroków przewidzianych przez programistę czy architekta aplikacji. Bazuje ona na metodach zwanych uczeniem maszynowym oraz tzw. sieciach neuronowych niejako naśladujących strukturę połączeń między neuronami w ludzkim mózgu.
POLECAMY
Sztuczna inteligencja przeżywa teraz niesamowity boom, chociaż używana jest od wielu lat w różnych gałęziach marketingu i usługach internetowych, takich jak:
- personalizacja wyników wyszukiwania;
- systemy rekomendacji w sklepach internetowych;
- chatboty wspierające obsługę klienta;
- automatyzacja kampanii PPC i optymalizacja pod kątem konwersji (w tym targetowanie na podobnych odbiorców – lookalike).
Czemu obecnie tyle się o niej mówi? Pierwszy raz w historii AI przestało być domeną IT i data science, a stało się narzędziem, z którego mogą korzystać wszyscy użytkownicy internetu. Stało się tak za pomocą OpenAI, amerykańskiej firmy badawczej założonej przez naukowców i przedsiębiorców z Doliny Krzemowej. Były wśród nich takie postaci, jak Elon Musk, Sam Altman, a także m.in. Polak, Wojtek Zaremba – specjalista zajmujący się wcześniej sztuczną inteligencją w Nvidii, Google Brain czy Meta AI itd. OpenAI wypuściło kilka produktów, spośród których największą furorę robi obecnie ChatGPT. Narzędzie to zdobyło pierwszy milion użytkowników w rekordowym czasie 5 dni. Dla porównania Instagramowi zajęło to 2,5 miesiąca, Facebookowi niemal rok, a Netflixowi 3,5 roku od powstania.
Narzędzie jest darmowe, chociaż trzeba założyć konto, aby z niego korzystać. Ze względu na duże zainteresowanie trzeba liczyć się z przerwami w dostępności usługi. ChatGPT dostępny jest na stronie www.chat.openai.com/auth/login.
Najważniejsze produkty OpenAI
|
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!