Pierwszy etap ścieżki zakupowej zaczyna się tam, gdzie potencjalny klient styka się z marką. Powszechnie znane są badania świadomości marek, w których badani otrzymują polecenie wymienienia kilku przykładów z danej kategorii. Zazwyczaj wymieniają oni marki, które wpisały się w popkulturę (np. Coca-Cola) albo są dobrze reklamowane w danym kraju (i, w związku z tym, mieli z nimi styczność wcześniej).
POLECAMY
Planowanie ścieżki klienta zaczyna się od zastanowienia nad własną marką i tym, czego spodziewasz się w relacji z klientem.
Jak zrozumieć konsumentów?
Aby łatwiej zrozumieć potrzebę Customer Journey i kolejne etapy planowania, posłużmy się przykładem. Firma z branży fashion o nazwie „Lëkurë” sprzedaje głównie dobrej jakości modę damską, obuwie i torebki.
W ofercie znajdują się również okrycia wierzchnie i męska odzież, ale wybór jej jest znacznie bardziej okrojony. Jak dotrzeć do odpowiednich konsumentów?
- Firma musi zdać sobie sprawę ze swojego potencjału – asortyment i cena sugeruje profil klienta, do którego najczęściej będziemy się zwracać. Jeżeli Lëkurë sprzedaje dobrej jakości ubrania, będzie szukał takich odbiorców, których zainteresuje produkt. Dobrym tropem jest zbadanie rynku, poszukanie raportów na temat branży i ich klientówX.
- Informacje o klientach to nie tylko wiek i płeć! Oczywiście, dane o wieku zainteresowanych marką i ich płci dostarczają wielu przydatnych informacji, ale oprócz tego bardzo wa...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!