Rynek social mediów – trendy i prognozy w komunikacji reklamowej na rok 2023

Temat numeru

O malejących zasięgach organicznych, najpierw na Facebooku, a potem także na Instagramie, słyszymy już od dłuższego czasu. Jednym z prostszych rozwiązań na wypełnienie tej luki były dotychczas działania reklamowe.

Jednak czy w obliczu kryzysu i inflacji w 2023 r. dalej będziemy przeznaczać budżety reklamowe właśnie na social media? Jak podejść do działań reklamowych w najbliższych miesiącach, by były skuteczne? Z jakich aktywności lepiej zrezygnować w bieżącym roku? Sprawdzamy! 

POLECAMY

Elastyczne podejście do budżetowania

Zeszły rok pokazał nam, że nawet kampanie zaplanowane z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem są ostatecznie „do ruszenia”, że zarówno grafiki, jak i budżety reklamowe mogą podlegać zmianom. 

Była to o tyle istotna lekcja, że pozwoliła marketerom i firmom zacząć się otwierać na stosowanie budżetów elastycznych (flexible budgets) i kroczących (rolling budgets), zamiast budżetów stałych (fixed budgets), ustawianych na sztywno na rok z góry, bez możliwości wprowadzania zmian. 

I choć nie wszystkie firmy tak elastycznie podejdą od razu do tematu, zeszłoroczne wydarzenia pokazują, że jest to możliwe, a być może wręcz pożądane.

Wideo wciąż na topie

C...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy