RTM i memy w komunikacji socialowej marek – jak to robić dobrze?

Temat numeru

Zacznijmy od tego, że jeśli nie ogranicza Cię akcept z globala, Twoją markę nie cechuje wysokie brand safety, a musisz się porządnie zastanowić, bo nie jesteś ani Żabką, ani Duolingo na TikToku, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno bardzo, ale to bardzo ważne pytanie. Czy moja marka ma potencjał na dźwignięcie memów? A potem zacznij je robić.

Jak to jest być marką z odważną komunikacją mocno osadzoną w internetowej społeczności? Naszym zdaniem to nie ma tak, że dobrze albo że niedobrze. Gdybyśmy mieli powiedzieć, co odbiorcy cenią najbardziej, powiedzielibyśmy, że po prostu dobre poczucie humoru, które zachęca ich do wejścia w interakcję z treściami. Marki, które publikują, kiedy ma to sens dla target grupy odbiorców. I co ciekawe, właśnie takie przypadkowe interakcje wpływają na lojalizację. Chodzi nam o to, że kiedy komunikacja jest blisko świata odbiorców, nawet na jedynie humorystycznym poziomie, bywa, że znajduje się nić porozumienia, która by tak rzec, pomaga nam wpłynąć na wyróżnialność i zapamiętywalność. Czy taka strategia komunikacji jest dla wszystkich? No, tak średnio, bym powiedział. Czy zdarzają się potknięcia i wyzwania? Jeszcze jak!

POLECAMY

Które błędy marek sprawiają, że mamy ochotę urwać sobie kabel od internetu?

Brak dopasowania

Żeby robić wrażenie na odbiorcach, trzeba dobrze zrozumieć zarówno miejsce, w którym się komunikujemy, jak i to, jakie towary mamy do pokazania jako marka. Pewnie, że znajdą się wyjątki od tej reguły i wyjątkowo zabawny admin czy moderacja pociągną dyskusję w dobrym dla marki kierunku, ale to muszą być już naprawdę kasjerki znające kod na kajzerkę. Czy warto tak ryzykować?
Pamiętaj, że każda platforma społecznościowa...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy