W ciągu ostatniego roku spotkałam się z różnie skonfigurowanymi GA4 i zaobserwowałam, że pojawiły się w nich pewne typy błędów, które są łatwe do uniknięcia, jeśli tylko świadomie podejdzie się do tematu. Można je podzielić na dwie grupy:
POLECAMY
- konfiguracja wpływająca na rejestrowanie słabej jakości danych do analizy;
- źle zorganizowana przestrzeń raportowania.
Błędy konfiguracji
Nieprawidłowy okres przechowywania danych
Pełne dane o zdarzeniach i użytkownikach GA4 przechowuje tylko przez określony czas. Domyślnie to 2 miesiące, a maksymalnie 14 miesięcy (w przypadku GA360 – 50 miesięcy). Jeśli w chwili analizy danych od pierwszej wizyty użytkownika minie więcej czasu niż ustawiony okres przechowywania danych, to źródło pozyskania tego użytkownika zostanie usunięte, a GA4 przypisze go do źródła kolejnej jego wizyty. Twoja analiza będzie więc oparta na błędnych danych. Jak temu zaradzić? Jeśli potrzebujesz pełnych danych historycznych, to połącz swoją usługę z BigQuery. Stamtąd nie znikną nawet po 14 czy 50 miesiącach (rys. 1).
![]()
Rys. 1. Konfiguracja okresu przechowywania danych
Brak filtrów ruchu wpływającego do raportów
Na razie GA4 ma możliwość ustawienia tylko dwóch rodzajów filtrów, które blokują rejestrowanie danych w raportach, podobnie jak ochroniarz w klubie nie wpuszcza osób nieodpowiednio ubranych. Jeśli Twoja firma ma pracowników, którzy stale korzystają ze strony/aplikacji, to warto rozważyć wykluczenie tego ruchu jako wewnętrznego. Z kolei dzięki filtrowi ruchu deweloperskie...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!