Retail media networks – jak reklamować produkty na platformach e-commerce w 2025 r.?

Temat numeru

Nie wszyscy mogą zdawać sobie sprawę ze skali tego zjawiska, ale dzisiaj retail media to najszybciej rosnący kanał digitalowy na świecie, z dwucyfrową dynamiką wzrostu. Według prognoz eMarketera z grudnia 2023 r. globalne wydatki na retail media mają wzrosnąć z 50 mld dolarów w 2019 r. do imponujących 165 mld dolarów w 2025 r.1, czyli ponad trzykrotnie w ciągu zaledwie sześciu lat. Na wykresie 1 przedstawiono dane z raportu GroupM przedstawiające trochę bardziej zachowawcze prognozy.

Zanim przejdziemy do omawiania tego, jak skutecznie wykorzystać to medium, zacznijmy od definicji i możliwości, jakie oferują marketerom retail media. 

POLECAMY

Czym są retail media i jakie oferują możliwości

Dynamiczny rozwój e-commerce w przeciągu ostatnich lat związany jest z rozwojem dużych platform sprzedażowych, nie tylko w formacie marketplace, ale również re-sellerskim, gdzie marki takie jak MediaMarkt, Answear czy Leroy Merlin, generują milionowe odsłony miesięcznie na swoich platformach zakupowych. I naturalnym krokiem było oferowanie merchantom możliwości wsparcia sprzedaży swoich produktów, z wykorzystaniem dostępnej przestrzeni reklamowej, która pozwala markom na dotarcie do konsumenta w odpowiednim momencie procesu zakupowego. 

Rys. 1. Źródło: GropuM, Brands Vietnam, ID 1319752

I tu pierwsza definicja, czyli podział oferty retail media na tę skierowaną dla:

    ...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy