Reklama wideo AD 2023/2024 – jak planować media? Między socialem a VOD

Temat numeru

Nie ma jednej recepty na idealną kampanię reklamową wideo online, jednak wykorzystanie danych dostępnych na rynku pomoże w optymalizacji kampanii i wyborze odpowiednich wydawców, u których będziemy realizować nasze działania marketingowe. Na co zwracać uwagę planując kampanię wideo online w przyszłym roku?

Reklama wideo w internecie

Zanim zaczniemy planować kampanie wideo online, warto zapoznać się z ogólnymi danymi dotyczącymi całego rynku, poznać jego specyfikę oraz różnice między tym a pozostałymi formatami reklamowymi. Jak wygląda aktywność kampanii reklamowych wideo online na rynku polskim? Poniżej przedstawiam liczbę miesięcznych kontaktów reklamowych display vs. wideo za okres od listopada 2022 r. do października 2023 r.

POLECAMY

 Rys. 1. Miesięczna liczba kontaktów reklamowych wideo vs. display. Źródło: Badanie gemiusAdReal, wskaźnik AdContacts

 

 Rys. 2. Średni miesięczny wskaźnik Viewability Rate za okres listopad 2022–październik 2023. Źródło: Badanie gemiusAdReal, wskaźnik Viewability Rate

 

 Rys. 3. Średni miesięczny wskaźnik Ad Contact Time za okres listopad 2022–październik 2023. Źródło: Badanie gemiusAdReal, wskaźnik Ad Contact Time

W tym okresie średnia miesięczna liczba kontaktów reklamowych kampanii wideo wyniosła 11,36 mld. Oznacza to, że przeciętny użytkownik internetu miał kontakt z reklamą wideo średnio 411 razy miesięcznie. Zdecydowanie więcej emisji kreacji reklamowych miało miejsce w przypadku kampanii display. Średnia miesięczna liczba kontaktów reklamowych w tym przypadku wyniosła 57,24 mld.
Jednak poza samymi kontaktami reklamowymi warto przyjrzeć się również jakościowym wskaźnikom tych dwóch typów kreacji, takim jak średni czas kontaktu oraz widoczność (zgodnie z definicją IAB). Tym bardziej że już w 2023 r. zauważyliśmy, że marketerzy coraz większą wagę przykładają do efek...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy