Reklama natywna w 2023 r. – jak wykorzystać jej potencjał?

Temat numeru

W internecie trochę podobnie jak podczas codziennego dojazdu do pracy, co dzień ignorujemy setki nieinteresujących nas bannerów reklamowych, które bezrefleksyjnie mijamy. Nasze mózgi przebodźcowane komunikatami reklamowymi nauczyły się je pomijać i ignorować. Dlatego warto używać natywnych formatów, które oferując ciekawą treść i będąc idealnie dopasowane do tematyki serwisów, w których się wyświetlają, przykuwają uwagę i zostają zapamiętane na dłużej.

Reklama natywna to subtelna i nienachalna forma promocji, która dostosowuje się wizualnie i tematycznie do treści, w otoczeniu której się znajduje. W przeciwieństwie do tradycyjnych bannerów reklamowych, pozwala na dotarcie do użytkowników w sposób bardziej efektywny i angażujący, dzięki czemu jest skuteczniejsza w kreowaniu wizerunku marek. 

POLECAMY

Najpopularniejsze formy i zastosowania reklamy natywnej

Reklama natywna przybiera różne formy, może to być:

  • nawiązanie do treści artykułu i krótka informacja tekstowa – taka forma jest najczęściej wybierana; 
  • reklama wideo, np. film instruktażowy, w którym autor wymienia zalety produktu;
  • rekomendowana treść oznaczona np. „redakcja poleca”, „czytaj także”; 
  • reklama audio. 
Rys. 1. Przykład reklam natywnych. Źródło: nativeo.pl


Reklama natywna w postaci bannerowej zazwyczaj wykorzystuje jeden format, który dynamicznie dopasowuje się do miejsca w serwisie (placementu), w którym jest osadzony. To z punktu widzenia reklamodawcy jest bardzo wygodne, ponieważ nie musi przygotowywać bardzo wielu wariantów grafik i formatów pod poszczególne serwisy. Głównym aspektem wpływającym na jakość reklamy natywnej jest właśnie dopasowanie się do serwisu w zakresie jego tematyki i wzbudzenie zainteresowania osób czytających lub oglądających dane treści. W realizacji takich kampanii pomagają wyspecjalizowane firmy. Jeżeli promujemy nasze usługi, np. w branży finansowej, to pośrednik, który dysponuje dostępem do przestrzeni reklamowych w wielu serwisach, osadza w naszym imieniu reklamę natywną właśnie na tych portalach i w otoczeniu tych treści, które są związane z tematyką finansową.
Reklama natywna ma zastosowanie zarówno w działaniach budujących brand reklamodawcy, jak i świetnie angażuje na dalszych etapach lejka sprzedażowego. Nie jest tajemnicą, że idealnie uzupełnia się w tym względzie z działaniami contentowymi. Jest to cz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy