1. Zaangażuj swoich odbiorców
Zaletą komunikacji na YouTube jest brak nachalności w przekazie. Odbiorca trafia na dany kanał z wyboru i konsumuje treści, które niosą dla niego jakąś wartość. W utrzymaniu uwagi widza pomocne są wszelkiego rodzaju elementy zwiększające jego zaangażowanie, jak np. konkursy czy promocje, o których będzie mowa w materiale. Dobrym przykładem formatów wciągających widzów w świat filmu jest wideo interaktywne. Z takiej możliwości skorzystała marka Maybelline, która we współpracy z Aleksandrą Żuraw przygotowała wideo, w czasie którego każdy z oglądających może sam zadecydować, jak zakończy się dzień influencerki
POLECAMY
(//www.youtube.com/watch?v=AlF7Lmi_Fx8&t=38s).
2. Poznaj specyfikę platformy
W ostatnim czasie głośno powtarza się hasło „Internet to nie telewizja!”. Warto tutaj dodać, że to także nie Facebook, Snapchat czy Instagram. Brzmi jak oczywista oczywistość, a jednak wciąż pojawiają się pomysły na publikację tego samego contentu wideo na kilku platformach. Trzeba pamiętać, że powielanie treści wiąże się ze spadkiem zaangażowania na poszczególnych platformach. Każdy kanał komunikacji ma swoją specyfikę. Na przykład formaty publikowane na Facebooku muszą być krótsze, zrozumiałe dla widza, który ma wyłączony dźwięk, i pozbawione zapowiedzi, „podprowadzek”, ustanawiaczy miejsca i czasu itp.
Rys. 1....
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!