Influencer branding – jak skutecznie budować markę z instagramerami?

Temat numeru

Branża influencermarketingowa w Polsce istnieje od około 5 lat i rozrosła się do niesamowitych rozmiarów. Według Mediakix (globalna agencja zajmująca się influencerami) rynek influencerski w 2020 roku może być wart nawet 10 miliardów dolarów! Wszyscy chcą teraz robić marketing influencerski, jednak niezbyt wielu wie, jak – w końcu ilu można wykształcić ekspertów w ciągu 5–6 lat? Dlatego właśnie postanowiłem zebrać najczęściej zadawane mi pytania odpowiedzieć na nie na łamach „Magazynu Online Marketing”.

Przestań już scrollować, a najlepiej odłóż telefon (chyba, że to na nim czytasz ten tekst – wtedy zachęcam do kliknięcia w ikonkę samolotu, aby nic Cię nie rozpraszało) i zapoznaj się z odpowiedziami na pięć najczęściej zadawanych pytań dotyczących marketingu influencerskiego. 

POLECAMY

Czy 2019 rok jest rokiem influencerów?

Oczywiście! Ten trend jest zwyżkujący. Jestem przekonany, że 2020 rok również będzie należał do influencerów. Jak to dalej będzie? Być może wyprą ich cyfrowi instagramerzy albo zostaniemy zalani botami, fejkami i nie będziemy w stanie odróżnić prawdy od fałszu? Tego nie wiem. Najważniejsze jest to, że aktualnie rynek nie jest jeszcze nasycony. U influencerów widziałem już lokowania reklamowe opon, dachówek, farb do mieszkań, pasztetu, suplementów diety czy nawet chwilówek. Już wszyscy się obudzili, a co więcej zgadzają się ze sobą, że to faktycznie działa. Jest taka legenda, która krąży od agencji do agencji, że jeden dolar wydany na influencera zwraca się sześciokrotnie. To bajka, ale w każdej bajce jest ziarno prawdy.

Je...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy