Dołącz do czytelników
Brak wyników

Temat numeru

21 maja 2019

NR 45 (Kwiecień 2019)

Influencer branding – jak skutecznie budować markę z instagramerami?

0 68

Branża influencermarketingowa w Polsce istnieje od około 5 lat i rozrosła się do niesamowitych rozmiarów. Według Mediakix (globalna agencja zajmująca się influencerami) rynek influencerski w 2020 roku może być wart nawet 10 miliardów dolarów! Wszyscy chcą teraz robić marketing influencerski, jednak niezbyt wielu wie, jak – w końcu ilu można wykształcić ekspertów w ciągu 5–6 lat? Dlatego właśnie postanowiłem zebrać najczęściej zadawane mi pytania odpowiedzieć na nie na łamach „Magazynu Online Marketing”.

Przestań już scrollować, a najlepiej odłóż telefon (chyba, że to na nim czytasz ten tekst – wtedy zachęcam do kliknięcia w ikonkę samolotu, aby nic Cię nie rozpraszało) i zapoznaj się z odpowiedziami na pięć najczęściej zadawanych pytań dotyczących marketingu influencerskiego. 

Czy 2019 rok jest rokiem influencerów?

Oczywiście! Ten trend jest zwyżkujący. Jestem przekonany, że 2020 rok również będzie należał do influencerów. Jak to dalej będzie? Być może wyprą ich cyfrowi instagramerzy albo zostaniemy zalani botami, fejkami i nie będziemy w stanie odróżnić prawdy od fałszu? Tego nie wiem. Najważniejsze jest to, że aktualnie rynek nie jest jeszcze nasycony. U influencerów widziałem już lokowania reklamowe opon, dachówek, farb do mieszkań, pasztetu, suplementów diety czy nawet chwilówek. Już wszyscy się obudzili, a co więcej zgadzają się ze sobą, że to faktycznie działa. Jest taka legenda, która krąży od agencji do agencji, że jeden dolar wydany na influencera zwraca się sześciokrotnie. To bajka, ale w każdej bajce jest ziarno prawdy.

Jest jeszcze jeden aspekt o którym koniecznie trzeba wspomnieć – adblock. Polska jest ewenementem na skalę światową, jeśli chodzi o używanie Adblocka. Ponad 42% polskich internautów powyżej 15. roku życia korzysta z oprogramowania blokującego reklamy (dane z IAB Polska), jednak influencerów tak łatwo się nie zablokuje. Więc spokojnie – rynek rośnie, świadomość klientów rośnie (influencerów też), budżety rosną i jeszcze chwilę to potrwa. Korzystajmy z tego.

Jak dobierać influencera do kampanii/brandu?

Nie patrz na liczby! To, kto ma ilu followersów, subskrybentów czy like’ów, nie ma ŻADNEGO znaczenia. Obserwujących można sobie kupić (co jest łatwe i tanie), a subskrybcje – no cóż – każdy youtuber powie Wam, że dają one niewielki procent realnych obejrzeń filmów. Zwykle są one z kolumny „proponowane filmy”. Polecam zatem spojrzeć na analitykę większych youtuberów (albo po prostu ich o to zapytać).

Krzysztof Gonciarz, który jest vlogerem, podróżnikiem i przedsiębiorcą reklamuje procesory Intela. Dem3000 – youtuber, który lubi filmy, komiksy i Star Treka reklamuje telewizory, a Arlena Witt, która na codzień fenomenalnie uczy angielskiego, wzięła udział w ogólnopolskiej kampanii na rzecz zwalczania stygmatyzacji leczenia zaburzeń psychicznych. 
 

Wskazówka

Influencer nie musi kojarzyć się z Twoją marką! Oczywiście byłoby wspaniale, gdyby tak było, jednak znalezienie idealnego influencera jest niezwykle trudne. 


Liczy się pomysł. Zanim zaczniesz dobierać influencerów konieczne jest posiadanie idei. Storytelling. Wysyłanie #darylosu już nie działa. Teraz za kampanią musi stać historia lub przesłanie, dlatego obudź w sobie kreatywność, a gdy nie masz pomysłu, poradź się samych influen...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy