Promowanie aplikacji mobilnej – O czym należy pamiętać?

Marketing i sprzedaż

Jedynie niewielki odsetek aplikacji ma szansę na rynkowy sukces. W jaki sposób poprawić pozycję aplikacji w sklepie? Jak pozyskać jakościowych użytkowników? To pytania, na które należy znać odpowiedź na długo przed wypuszczeniem aplikacji na rynek.

Jak wynika z analiz Statista, w grudniu 2016 r. w samym tylko sklepie Google Play było 2,6 mln aplikacji, natomiast w grudniu 2017 r. ich liczba wzrosła do 3,5 mln. Wyniki badań Spicy Mobile pokazują, że z roku na rok rośnie udział odsłon mobilnych, a większość aktywności mobilnej jest konsumowana przez aplikacje instalowane przez użytkowników. Jednocześnie ten bardzo dynamiczny rynek aplikacji jest niezwykle konkurencyjny. Eksperci szacują, że jedynie 30% aplikacji zostanie ściągnięta więcej niż 5000 razy. W Polsce, jak wynika z badań Spicy Mobile, przeciętny użytkownik instaluje w miesiącu średnio 4,5 aplikacji (dane za grudzień 2017 r.), przy czym aż 2/3 użytkowników instaluje maksymalnie dwie. 

POLECAMY

Wyzwanie

Aktualnie na rynku obserwujemy przepaść między wysoką podażą a niskim popytem. Od kilku lat mamy do czynienia z rosnącą liczbą aplikacji w sklepach. Rośnie też selektywność ze strony użytkowników. Te dwa wymienione zjawiska pogłębiają lukę marketingową, czyli skalę trudności wypromowania aplikacji. Już teraz możemy ją nazwać wysoką, przy czym najwyższy poziom mamy jeszcze przed sobą. Co to oznacza dla twórców? Na aplikacji można zarobić, można zarobić nawet dużo, jednak podstawą jest dobry model biznesowy, trafienie w potrzeby użytkowników oraz przemyślane działania marketingowe. 

Pozycjonowanie aplikacji mobilnych

Umieszczenie aplikacji w sklepie to dopiero początek drogi. Nowe aplikacje lądują na samym końcu rankingu i potrzebują wielu pobrań, aby przebić się w górę. Jak pokazują wyniki badań Forrester, 63% użytkowników trafia na aplikację poprz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy