Planowanie kampanii online opartej na consumer journey (B2C)

Temat numeru

Dla marketerów nastał czas pełen wyzwań, ponieważ konsumenci coraz częściej wychodzą poza tradycyjny model sprzedażowy. Zmieniają m.in. sposób kupowania produktów czy liczbę kanałów, z których pozyskują informacje przed zakupem. Właśnie w trakcie poszukiwań w tych kanałach nabywają przekonania – dzięki dostarczanemu przez Ciebie przekazowi – że to Twój produkt jest im potrzebny. Oto jak najlepiej reagować na nową podróż konsumenta i w jaki sposób realizować działania promocyjne oparte na modelu consumer journey.

Modelowanie działań bazujące na consumer journey, połączone z planowaniem mediów, stanowi jeden z etapów marketingowego planowania strategicznego i taktyki związanej z kompozycją marketingową (marketing mix). Pozwala zaprojektować ścieżkę użytkownika wokół marki i jej rozwiązań oraz podjąć decyzję o wykorzystaniu kanałów promocji. Według Econsultancy znajomość pojęcia „consumer journey” oraz analiza tego tematu nie wypadają najlepiej, ponieważ 44% zadeklarowało obeznanie ze wspomnianym zagadnieniem na poziomie podstawowym. Dopiero 45% może pochwalić się wiedzą w stopniu średniozaawansowanym – są to dane pozyskane z badania przeprowadzonego poza granicami naszego kraju, gdzie zazwyczaj świadomość modeli marketingowych jest znacznie wyższa!

POLECAMY

Jak więc zaplanować działania modelowo? Ten artykuł powstał, by wskazać Ci:

  • jak połączyć najlepsze cechy modelu consumer journey m.in. z modelem EKB, X-MOT,
  • jak dobrać kanały mediowe do realizacji zakładanych celów – ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb i zachowania Twojego konsumenta w odpowiednim miejscu i czasie.

Rys. 1. Znajomość „consumer journey”

 

Poniżej znajdziesz checklistę. Do dzieła!

1. Przygotuj analizę biznesową działań online i offline Zacznij od podsumowania:

  • Jakiego rodzaju biznes prowadzisz? Czy jest to biznes:
  1. online’owy, np. własny e-commerce, marketplaces, Allegro, działania w modelu shop-in-shop,
  2. offline’owy – sklepy stacjonarne, „wyspa” w pasażu handlowym itp.,
  3. czy też zajmujesz się sprzedażą, korzystając z obu tych dróg?
  • Podsumuj:
  1. Jakie produkty lub usługi oferujesz swoim klientom i w których miejscach?
  2. W jaki sposób prowadzisz komunikację marketingową – czy jest spójna, czy dostosowana do konkretnego medium?
  3. W jaki sposób aktualni klienci kontaktują się z Tobą?

 

To najważniejszy punkt programu,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy