Modelowanie działań bazujące na consumer journey, połączone z planowaniem mediów, stanowi jeden z etapów marketingowego planowania strategicznego i taktyki związanej z kompozycją marketingową (marketing mix). Pozwala zaprojektować ścieżkę użytkownika wokół marki i jej rozwiązań oraz podjąć decyzję o wykorzystaniu kanałów promocji. Według Econsultancy znajomość pojęcia „consumer journey” oraz analiza tego tematu nie wypadają najlepiej, ponieważ 44% zadeklarowało obeznanie ze wspomnianym zagadnieniem na poziomie podstawowym. Dopiero 45% może pochwalić się wiedzą w stopniu średniozaawansowanym – są to dane pozyskane z badania przeprowadzonego poza granicami naszego kraju, gdzie zazwyczaj świadomość modeli marketingowych jest znacznie wyższa!
POLECAMY
Jak więc zaplanować działania modelowo? Ten artykuł powstał, by wskazać Ci:
- jak połączyć najlepsze cechy modelu consumer journey m.in. z modelem EKB, X-MOT,
- jak dobrać kanały mediowe do realizacji zakładanych celów – ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb i zachowania Twojego konsumenta w odpowiednim miejscu i czasie.
Rys. 1. Znajomość „consumer journey”
Poniżej znajdziesz checklistę. Do dzieła!
1. Przygotuj analizę biznesową działań online i offline Zacznij od podsumowania:
- Jakiego rodzaju biznes prowadzisz? Czy jest to biznes:
- online’owy, np. własny e-commerce, marketplaces, Allegro, działania w modelu shop-in-shop,
- offline’owy – sklepy stacjonarne, „wyspa” w pasażu handlowym itp.,
- czy też zajmujesz się sprzedażą, korzystając z obu tych dróg?
- Podsumuj:
- Jakie produkty lub usługi oferujesz swoim klientom i w których miejscach?
- W jaki sposób prowadzisz komunikację marketingową – czy jest spójna, czy dostosowana do konkretnego medium?
- W jaki sposób aktualni klienci kontaktują się z Tobą?
To najważniejszy punkt programu,...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!