W zasadzie mogłoby się obyć bez tego wstępu, bo przez ostatnie dwa lata wciąż mówiono o tym, że nadchodzi Google Analytics 4 (dalej: GA4), a Google Universal Analytics (dalej: GUA) odchodzi na emeryturę i generalnie trzeba się przygotować na zmiany w analityce internetowej. W obliczu nowej rzeczywistości warto zrobić rachunek sumienia i zadać sobie pytanie: czy jesteśmy gotowi na jej nadejście?
POLECAMY
14 miesięcy i ani dnia więcej
O gotowości nie świadczy sam fakt posiadania GA4, ale też umiejętność poprawnej konfiguracji tej usługi i korzystania z niej. GA4 nie jest odświeżoną wersją GUA, lecz całkowicie nowym narzędziem. By w pełni wykorzystać jego możliwości, trzeba podjąć pewien wysiłek zdobywania nowej wiedzy. Nie chcę tu jednak wyjaśniać GA4 od podstaw. W ciągu ostatnich dwóch lat na rynku pojawiło się sporo dobrych kursów ułatwiających korzystanie z tej usługi. Chcę jedynie zwrócić uwagę na to, że dane w GA4 nie są Ci – nomen omen – dane raz na zawsze.
Pamiętasz jak w GUA można było sobie zwiększyć limit przechowywania danych tak, by nigdy nie znikły?
Teraz już tak nie możesz. Twoje dane w Google Analytics 4 będą przechowywane maksymalnie przez 14 miesięcy i koniec, kropka. Mało tego! Jak widzisz na powyższym screenie – minimalny czas przechowywania danych w GUA wynosi tyle, ile maksymalny w GA4. Z kolei w GA4 swoje dane możesz przechowywać minimum przez dwa miesiące i jest to ustawienie domyślne. Pamiętaj więc, by pierwszą rzeczą po założeniu usługi była jej poprawna konfiguracja zaczynająca się od zmiany okresu przechowywania danych.
To tylko jeden z elementów wstępnej konfiguracji GA4. Warto też pamiętać o wdrożeniu Google Signals, wykluczeniu ruch...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!