Analiza obejmuje m.in.:
POLECAMY
- zakres prezentowanych ofert – czy strona oferuje kilka wersji jednego, unikalnego produktu, czy artykuły różnych producentów;
- branżę – czy strona przeznaczona jest dla specjalistów określonej branży, czy to e-commerce z ofertą kierowaną do zróżnicowanego grona użytkowników, np. z artykułami codziennego użytku;
- rodzaj asortymentu sklepu i związaną z tym częstotliwość zakupów – czy produkty nabywane są w miarę regularnie (np. kosmetyki), czy raczej należy się liczyć z jednorazowym zakupem danego produktu w dłuższym okresie czasu (np. AGD, elektronika itp.).
Uwaga W przypadku stron e-commerce elementem kluczowym jest proces zakupowy. W poniższym zestawieniu został on pominięty, głównie ze względu na złożoność tego zagadnienia oraz możliwe warianty decyzji projektowych. Można oczywiście wskazać pewne standardowe rozwiązania, jednak ciężko rozważać całość procesu zakupu w oderwaniu od specyfiki konkretnego projektu. |
Istnieje jednak kilka podstawowych elementów, które znajdziesz na każdej stronie e-commerce, niezależnie od tego, komu i jakiego rodzaju produkty oferuje, czy kierowana jest do klientów indywidualnych, czy B2B. Ten artykuł skupia się na dobrych praktykach, które warto wziąć pod uwagę podczas projektowania:
- strony głównej,
- strony z listą produktów,
- podstrony produktowej,
- koszy...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!