Optymalizacja SEO sklepu internetowego – jak „nastroić” instrumenty sprzedażowe?

Temat numeru

Dla SEO-wca instrumenty sprzedażowe to tak naprawdę narzędzia, dzięki którym pozyska on ruch organiczny z wyszukiwarek – czyli przygotowanie strategii pozycjonowania. Pozycjoner rzadko kiedy zajmował się badaniem konwersji na stronie, ale to się zmienia, ponieważ Google bardzo mocno zwraca uwagę na elementy związane z doświadczeniem użytkownika (E-EAT). Co należy przygotować, aby nastroić się do sprzedaży w kanale SEO?

Narzędzia do analizy słów kluczowych ze względu na potencjalną sprzedaż

Jako osoba zajmująca się pozycjonowaniem (SEO), potrzebujesz uwzględniać w całej strategii pozycjonowania potencjał słów kluczowych. Należy zauważyć, że przy badaniu potencjału posługujemy się pewną średnią wartością, np. „toaleta na działkę” ma 2900 wyszukań średnio miesięcznie. Ale to nie do końca pokazuje prawdziwą sezonowość słowa czy też rozkład wyszukań na przestrzeni całego roku.
Tym samym z pomocą przychodzi nam np. SENUTO.

POLECAMY

Rys.1. Potencjał słowa kluczowego według narzędzia Senuto

Widzimy liczbę wyszukań (2,9K), hipotetyczną wartość frazy oraz średnie CPC. Patrząc przez pryzmat tylko CPC, widzimy, z jakim budżetem musimy się zmierzyć – i tak np. aby uzyskać przykładowo 100 kliknięć w miesiącu, trzeba wydać 184 zł. Tylko na tę jedną frazę.
Wracając do SEO, należy dokładnie spojrzeć na wolumen liczby wyszukań na przestrzeni 12 miesięcy. I tak pokazuje nam się wykres (rys. 2).

Rys. 2. Sezonowość słowa kluczowego – wykres z narzędzia Senuto

Na przywołanych wykresach widzimy, że średnia wartość 2900 kompletnie rozmija się z prawdą, ponieważ w maju potencjał wyszukań jest najw...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy