Odpicuj swój Google Analytics, czyli wszystko o sekcji administracyjnej

Temat numeru W świecie Google

Marketingowcy Google zachęcają: „wklej kod Google Analytics na stronę i gotowe!”. Teoretycznie to prawda, ale… Jeśli jednak chcesz naprawdę dobrze wykorzystać ogromne możliwości GA, musimy postarać się znacznie bardziej.

Śmieci na wejściu – śmieci na wyjściu

Dlaczego? Okazuje się, że o prawidłowe i pełne dane nie jest wcale tak łatwo. W początkach rewolucji informatycznej analitycy zmagali się z trudnymi w obsłudze, skomplikowanymi systemami, które były szczególnie podatne na błędy popełniane przez użytkowników. Niestety, nieudolna konfiguracja kończyła się zbieraniem błędnych danych, więc nawet najbardziej wyrafinowane systemy mogły zwracać wyniki, które nadawały się do… no właśnie – do śmietnika. Stąd słynna zasada GIGO (ang. Garbage In, Garbage Out), czyli „śmieci na wejściu –
śmieci na wyjściu”.

POLECAMY

Google Analytics nie wygląda co prawda jak współczesna wersja Enigmy, ale wbrew pozorom tak „banalnie proste” interfejsy też potrafią wpuścić nas w maliny. A w odzyskaniu źle zebranych danych nie pomoże nawet legendarny DeLorean DMC-12 z Powrotu do przyszłości.

Jak więc zabezpieczyć się przed zbieraniem „śmieciowych”, nieoczyszczonych i niepełnych informacji? Odpowiedź znajdziesz po kliknięciu w niepozorną pomarańczową zębatkę, czyli w tajemniczą zakładkę „Administracja”.

Konto, usługa, widok – o co w tym chodzi?

Kiedy już odważysz się kliknąć w naszą zębatkę, zobaczysz, że zawartość zakładki jest podzielona na 3 kolumny, które odpowiadają strukturze Google Analytics: konto, usługa i widok (rys. 1.).

Najwyższe miejsce w strukturze zajmuje konto (ang. account), w ramach którego można śledzić dane dla wielu usług (ang. property). Usługą może być witryna internetowa lub aplikacja mobilna. Dla każdej usługi można stworzyć wiele widoków (ang. view), które zbierają i prezentują dane w określony sposób....

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy