Odbiorca sam podpowiada, czego najchętniej by się od Ciebie dowiedział

Content marketing

Serio – to nie jest rocket science. W dobrym contencie chodzi o to, żeby opowiedzieć historię, która zainteresuje odbiorcę i zatrzyma go u nas na dłużej, „sprzeda” nasz brand lub produkty. Dlatego tak ważne jest, żebyś wsłuchał się w to, o co Twój odbiorca pyta. Oczywista oczywistość – aż głupio nie spróbować, prawda?

Jest jedna książka, którą powinieneś przeczytać. Wykładnia inbound marketingu. „They ask, you answer”, czyli guide o tym, że warto odpowiadać na pytania swoich odbiorców i rozwiewać ich wątpliwości, albowiem pierwsze strony Google będą nam dane i miliony monet wpłyną na konto, bo tyle leadów będzie konwertowało, konsumując nasz content. Zero ironii. Samo życie. 

POLECAMY

Taka historia

Marcus Sheridan, producent basenów, dopiero pół roku od startu działań content marketingowych zgodnych ze strategią „They ask, you answer” zajrzał do Google Analytics, by sprawdzić, co działa, a co nie. I wytypował pięć kategorii pytań (oraz pięć rodzajów treści, które na nie odpowiadają) dostarczających pokaźny ruch, konwersje, leady i sprzedaż. Innymi słowy: „the big 5”, czyli tematy, które biznesy lub konsumenci (nie ma znaczenia, czy mamy do czynienia z B2B, czy B2C) wyszukują najczęściej, gdy potrzebują wkrótce podjąć decyzję zakupową. Jakie to kategorie?

  1. Ceny i koszty.
  2. Problemy.
  3. Różnice i podobieństwa.
  4. Recenzje.
  5. Najlepsze w swojej klasie.

Klienci mają na ich punkcie bzika, zwłaszcza w fazie consideration, a biznesy unikają wychodzenia im na...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy