„No to mamy kryzys” – skuteczne techniki na neutralizację hejterów i krytykę w social media

E-PR

Teraz prawie każdą negatywną opinie nazywamy hejtem. Czy słusznie? Jak radzić sobie z krytyką, która pojawia się na naszych profilach w social mediach? Jeśli obawiasz się o wizerunek swojej firmy, pozwól, że doradzę Ci m.in., jak sobie radzić ze złymi recenzjami.

Hejt, czyli co?

Nie ma jednoznacznej definicji, dlatego przyjmuję, że hejt to negatywna opinia bez merytorycznego elementu, ale same emocje. Trudność w reagowaniu polega na tym, że nie możemy się odnieść do problemu czy faktów. Dlatego pierwszym krokiem jest zapytanie autora komentarza, co dokładnie chce nam przekazać. Warto to robić, ponieważ, wbrew potocznemu podejściu, że wchodzenie w interakcje z hejterem wzmaga jego emocje, wykazanie zainteresowania często już łagodzi negatywne podejście krytyka. Może się też okazać, że ktoś się pomylił, jak w przykładzie. Jeśli hejter milczy, mamy czyste sumienie, bo zapytaliśmy. Jeśli odpowie merytorycznie, reagujemy. Jeśli dalej hejtuje bez konkretów, możemy spróbować podejść inaczej, czyli zapytać, czy możemy zmienić jego negatywne zdanie o nas. Jeśli mamy jednak już podstawy merytoryczne, to zaczynamy standardową obsługę klienta.

POLECAMY

 

Zasada 6P

Składa się ona z następujących elementów:

  • przeproś,
  • przygotuj się,
  • powetuj,
  • przyznaj się do błędu,
  • popraw się,
  • przeciwdziałaj.

Przepraszamy, jeśli zawiniliśmy. Przyznajemy się do błędu. Jeśli nie nasza wina, to wyrażamy empatię. Emocje gra...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy