Najważniejsze wyzwania reklamy programmatic

Temat numeru

Budżety na reklamę programatyczną rosną, ale na rynku dominuje umiarkowany optymizm. By wystrzelić, programmatic potrzebuje sztucznej inteligencji (AI). Problem w tym, że dominacja Big Techów i brak wystarczających środków na rozwój lokalnych technologii skutecznie hamują innowacje, które mogłyby stać się realną alternatywą dla ekosystemów reklamowych Google i Mety.

Pod koniec 2024 r. agencja AdFusion opublikowała raport o stanie reklamy programatycznej w Polsce, bazując na dwóch falach badań przeprowadzonych wśród przedstawicieli domów mediowych i wydawców. Wyniki? Aż 44% respondentów planuje zwiększyć wydatki na programmatic w 2025 r., ale 26% pozostaje niezdecydowanych. Skąd ta niepewność? Marketerzy dostrzegają potencjał programmatic, ale zmieniający się ekosystem technologiczny i regulacyjny wymaga od nich większej elastyczności i umiejętności szybkiej adaptacji. Rynek reklamy programatycznej musi zmierzyć się z wieloma wyzwaniami – oto cztery najważniejsze z nich.

POLECAMY

Wyzwanie 1. Stworzenie uniwersalnych identyfikatorów, które pozwolą przypisać zbiór danych do danego użytkownika

Wyniki naszego badania pokazują, że dane third-party wciąż są fundamentem kampanii programatycznych. Regularnie korzysta z nich aż 80% domów mediowych i wydawców. Jednak branża reklamy programatycznej stoi na krawędzi rewolucji. Wycofanie plików cookie stron trzecich, które przez lata były podstawą strategii marketingowych, jest nieunik...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy