Modelowanie w oparciu o dane – co musisz wiedzieć i jak wykorzystać look-a-like audience na Facebooku?

Temat numeru Sprzedaż w oparciu o dane

Biznes, który nie wykorzystuje look-a-like audience, jest jak sprzedawanie samochodu cały czas tej samej osobie i dziwienie się, że nie kupuje ona auta codziennie. Jest po prostu nieracjonalne. Dlaczego? Ponieważ mamy do czynienia z zupełnie innym światem, innym typem konsumentów.

Jak wygląda dzisiejszy konsument?

Przede wszystkim jest świadomy, zna swoje prawa, ma już jakieś doświadczenia zakupowe w sieci, oczekuje treści dopasowanych do siebie, jest wybredny i niecierpliwy.

POLECAMY

Ten typ konsumenta sprawia, że coraz ważniejsze są 4 główne trendy w działaniach marketingowych i w planowaniu kampanii: 

  1. Modelowanie ścieżki konsumenta, gdzie kluczowe są dokładna analiza i znajomość procesu zakupowego.
  2. Maksymalna personalizacja przekazu, ponieważ nasze reklamy muszą trafiać do tych klientów, którzy rzeczywiście mogą być zainteresowani ofertą.
  3. Optymalizacja treści we właściwych kanałach komunikacji i z idealnie dopasowanym przekazem.
  4. Wykorzystywanie Big Data, czyli perfekcyjna znajomość konsumenta pod kątem behawioralnym czy demograficznym.

Te trendy oznaczają, że jeśli chcemy w naszych kampaniach dotrzeć do klientów i cieszyć się sukcesem sprzedażowym, musimy:

  1. Na podstawie danych demograficznych i behawioralnych zbudować profil naszego klienta.
  2. W oparciu o uzy...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy