Mobile SEO, czyli jak skutecznie pozycjonować serwis na urządzenia przenośne

SEM/SEO

Od kilku lat liczba urządzeń mobilnych na świecie rośnie w dynamicznym tempie. W 2014 r. przekroczyła liczbę wszystkich ludzi żyjących na świecie, a jest już ich ponad 7,2 miliarda. Według ostatniego raportu „Digital in 2016” w Polsce mamy 28,4 miliona użytkowników korzystających z urządzeń przenośnych. Oznacza to, że co czwarty obywatel naszego kraju posiada przynajmniej jedno urządzenie mobilne. Jak zatem powinni do tego podejść właściciele serwisów, by utrzymać ruch w serwisie i zadbać o wysokie pozycje w Google?

Już 51% ruchu w internecie generują właśnie urządzenia przenośne. Dla porównania udział komputerów desktopowych to 48%.

POLECAMY

Stwierdzenie „Mamy rok mobile” często powtarzane na branżowych konferencjach wydaje się więc ciągle aktualne. Nic dziwnego, że tak dynamicznie rosnący rynek jest dla Google tak istotny. Gigant z Mountain View od dłuższego czasu stara się, aby jego produkty były w jak największym stopniu przystosowane do wyświetlania się na urządzeniach mobilnych. 

21 kwietnia 2015 r. poszedł on nawet o krok dalej. Wprowadził aktualizację swojego głównego algorytmu, którego zadaniem miało być obniżanie pozycji serwisów niedostosowanych do wyświetlania się na urządzeniach mobilnych. W domyśle aktualizacja nazwana przez branżę „Mobilegeddonem” miała premiować serwisy responsywne lub te posiadające wersje mobilne. Jak pokazały różnego rodzaju zestawienia i raporty, pierwsza odsłona aktualizacji nie przyczyniła się do znaczących zmian w mobilnych wynikach wyszukiwania. Zapewne z tego powodu zaledwie kilka dni temu mieliśmy kolejną odsłonę aktualizacji Mobile Friendly.  

Rysunek 1. Liczba stron mobile z problemami – Search Console  

 

Jak żyć w dobie ciągle zmieniającego się algorytmu Google?

Można wyróżnić trzy sposoby na to, aby nasz serwis był przyjazn...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy