Mikrocopy, czyli krótkie wskazówki
Mikrocopy (inaczej: UX Writing, UX copy) to krótkie, napisane przystępnym językiem podpowiedzi tekstowe, które wyświetlają się w rozwiązaniach cyfrowych, takich jak strony czy aplikacje mobilne. Jeśli są dobrze opracowane, dostarczają wartości – użytkownik pewnie porusza się po stronie, poprawnie wykonuje poszczególne działania, realizuje swoje cele. Równocześnie teksty te wspierają realizację celów biznesowych firmy, np. zachęcając użytkownika do założenia konta czy zostawienia danych teleadresowych. Microcopy to nie tylko informacje pomocnicze pojawiające się w dymku po najechaniu kursorem na słowo lub ikonę. To również teksty na i pod przyciskami. Placeholdery, czyli najczęściej pisane szarawą czcionką treści w polu tekstowym znikające lub zmniejszające się, gdy w nie klikniemy (rys. 1). Komunikaty o: nieznalezieniu strony (błąd 404), pomyślnie wykonanej akcji (np. gdy formularz został poprawnie wysłany), czasie oczekiwania (np. gdy są importowane pliki do systemu), i wiele innych, które zapobiegają dezinformacji użytkownika i jego poczuciu zagubienia. W dużych organizacjach, w DNA których wpisany jest digital, mikrocopy opracowuje UX writer lub duet user interface designera i copywritera. Ale bardzo często tego typu teksty samodzielnie piszą copywriterzy, specja...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!