Meta Ads: Nowe formaty i narzędzia w kampaniach sprzedażowych i brandingowych

Temat numeru

W świecie cyfrowego marketingu, gdzie innowacje pojawiają się niemal codziennie, platformy Meta – takie jak Facebook, Instagram, Messenger, a niebawem także Threads – wyznaczają kierunek dla reklamodawców na całym świecie. Nic dziwnego, że w Menedżerze reklam regularnie pojawiają się nowości, które zmieniają sposób targetowania, czy tworzenia reklam. W ostatnich miesiącach w serwisach Zuckerberga pojawiło się kilka nowości – zarówno jeśli chodzi o formaty, jak i narzędzia do tworzenia reklam. Przyjrzyjmy się im nieco bliżej.

Generatywna sztuczna inteligencja w Meta Ads

W ostatnich dwóch latach sztuczna inteligencja odmieniana jest przez big techy i marketerów przez wszystkie przypadki. Marketerzy przyzwyczaili się już do korzystania z grup odbiorców Advantage+, w których do sztuczna inteligencja decyduje o tym, komu wyświetlić naszą reklamę, by osiągnąć najlepsze wyniki.
O ile w kwestiach reklamowych możliwości jakie daje Meta nie budzą większych kontrowersji, nieco inaczej wygląda sprawa z ich innymi narzędziami AI – takimi jak chociażby dostępne na rynku amerykańskim wirtualne profile i boty na Facebooku i Instagramie. Każdy ze stworzonych botów miał własną, indywidualną “osobowość”, jednak po kontrowersjach związanych z wysyłanymi przez nie odpowiedziami, Meta stopniowo wycofywała kolejne boty aż do całkowitej rezygnacji z tego rozwiązania.

POLECAMY

Advantage+ creative – personalizacja na nowym poziomie

O ile wykorzystanie AI do stworzenia spersonalizowanych botów okazało się niewypałem, o tyle sztuczna inteligencja stała się kluczowym elementem w procesie tworzenia kampanii reklamowych. Met...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy