Mediaplan 2023 must-have i nice-to-have – co warto uwzględnić jako niestandardowe działania?

Temat numeru

W 2023 r. będziemy nie tylko dalej obserwować wzrost rynku mediowego, ale też jednocześnie uważniej inwestować w działania marketingowe. W ciągu ostatnich trzech lat mieliśmy szansę obserwować wiele zachodzących zmian na rynku. Wybuch pandemii wywołał spadek wydatków reklamowych, które już w 2021 r. zaczęły wracać do wcześniejszego poziomu po to, aby w 2022 r. gwałtownie rosnąć.

Zgodnie z danymi WARC wydatki na reklamę na całym świecie wzrosną o 8,3%. Podobną tendencję obserwujemy w Polsce, gdzie wartość rynku reklamowego online osiągnęła prawie 3,2 mld zł w pierwszym półroczu, odnotowując przy tym dynamikę wzrostu na poziomie 10%[1]. Prognozy na najbliższy rok nie są już tak optymistyczne. W dalszym ciągu szacuje się wzrost rynku, jednak tempo wzrostu będzie mniejsze, wracając do dynamiki sprzed pandemii. Na rynek reklamowy bezsprzecznie będzie wpływać rosnąca inflacja, podniesienie stóp procentowych oraz malejący wzrost PKB. Reklamodawcy uważniej będą oglądać każdą wydaną złotówkę, optymalizując swoje działania pod te najbardziej efektywne i pozyskujące jakościowy ruch przekładający się na sprzedaż. 

POLECAMY

Te czynniki znajdą swoje odzwierciedlenie w splitach mediowych. Będziemy obserwować przesunięcia między poszczególnymi pozycjami w mediaplanach w celu optymalizacji mediów oraz wzrostu efektywności prowadzonych działań. Dotyczy to zarówno aktywności performance’owych, jak i wizerunkowych. Jeszcze istotniejsze niż do tej pory stanie się prowadzenie spójnych prac w obu zakresach. W efekcie działania wizerunkowe nie powinny być prowadzone w oderwaniu od performance’owych. W osiągnięciu tego pomogą jasno zdefiniowane KPI oraz uporządkowana analityka, ze szczególnym uwzględnieniem modelowania atrybucji i modeli predykcyjn...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy