Zgodnie z danymi WARC wydatki na reklamę na całym świecie wzrosną o 8,3%. Podobną tendencję obserwujemy w Polsce, gdzie wartość rynku reklamowego online osiągnęła prawie 3,2 mld zł w pierwszym półroczu, odnotowując przy tym dynamikę wzrostu na poziomie 10%[1]. Prognozy na najbliższy rok nie są już tak optymistyczne. W dalszym ciągu szacuje się wzrost rynku, jednak tempo wzrostu będzie mniejsze, wracając do dynamiki sprzed pandemii. Na rynek reklamowy bezsprzecznie będzie wpływać rosnąca inflacja, podniesienie stóp procentowych oraz malejący wzrost PKB. Reklamodawcy uważniej będą oglądać każdą wydaną złotówkę, optymalizując swoje działania pod te najbardziej efektywne i pozyskujące jakościowy ruch przekładający się na sprzedaż.
POLECAMY
Te czynniki znajdą swoje odzwierciedlenie w splitach mediowych. Będziemy obserwować przesunięcia między poszczególnymi pozycjami w mediaplanach w celu optymalizacji mediów oraz wzrostu efektywności prowadzonych działań. Dotyczy to zarówno aktywności performance’owych, jak i wizerunkowych. Jeszcze istotniejsze niż do tej pory stanie się prowadzenie spójnych prac w obu zakresach. W efekcie działania wizerunkowe nie powinny być prowadzone w oderwaniu od performance’owych. W osiągnięciu tego pomogą jasno zdefiniowane KPI oraz uporządkowana analityka, ze szczególnym uwzględnieniem modelowania atrybucji i modeli predykcyjn...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!