Martech – jak zwiększyć efektywność swoich kampanii?

Temat numeru

Cały świat reklamy internetowej w ostatnich latach przeszedł coś na pograniczu ewolucji i rewolucji. Motorem zmian był rozwój technologii, która wraz z marketingiem tworzy martech – coś dużo więcej niż modny buzzword. To w dużej mierze na martechu opierają się działania liderów rynkowych. To on odpowiada za automatyzację procesów reklamowych i optymalizację ludzkich działań. To martech bierze pod uwagę każde narzędzie i wszystkie dane o użytkownikach, a następnie wykorzystuje je w miksie kampanii, kreacji, analizy danych i mediów. Jak połączyć te wszystkie kropki, żeby osiągnąć najlepszy rezultat?

W internecie można znaleźć mapy technologii marketingowych opracowane na dany rok. Dużą popularnością cieszy się kompleksowa Martech Supergraphic publikowana na MarTech Conference organizowanej przez Scotta Brinkera, nazywanego przez amerykańskich dziennikarzy ojcem chrzestnym martechu. To konkretna pigułka wiedzy na temat segmentów i marek w tej branży. Jeśli chcemy być na bieżąco z nowościami w tym dynamicznym środowisku, taki landscape będzie świetną wskazówką odnośnie do układania naszych puzzli w „marketingowej układance”. Warto też zwrócić uwagę na ewolucję i tempo rozwoju na rynku technologicznym, które oddają rosnące liczby podmiotów na corocznych mapach. Pierwszy landscape w 2011 r. zawierał 150 firm, w 2014 r. przekroczył już 1000, a w 2020 r. dobił do ponad 8000. Nic dziwnego, że decydując się na wdrożenie digitalowych rozwiązań marketingowych, na początku drogi możemy czuć się przytłoczeni. Możliwości są ogromne. Zacznijmy jednak od początku. 
 

POLECAMY

O jakich narzędziach myślimy, gdy słyszymy „martech”? 
  • O ekosystemach reklamowych, takich jak Google Marketing Platform, Facebook Ads Manager, Google Ads.
  • O miejscu do analizy danych o użytkownikach, takim jak Google 
  • Analytics. 
  • O rozwiązaniach w chmurze, takiej jak Google Cloud, Amazon Web Serives czy Microsoft Azure.
  • O CRM-ie, jako gigantycznym i podstawowym źródle danych o naszych użytkownikach. 
  • O wielu różnych...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy