W internecie można znaleźć mapy technologii marketingowych opracowane na dany rok. Dużą popularnością cieszy się kompleksowa Martech Supergraphic publikowana na MarTech Conference organizowanej przez Scotta Brinkera, nazywanego przez amerykańskich dziennikarzy ojcem chrzestnym martechu. To konkretna pigułka wiedzy na temat segmentów i marek w tej branży. Jeśli chcemy być na bieżąco z nowościami w tym dynamicznym środowisku, taki landscape będzie świetną wskazówką odnośnie do układania naszych puzzli w „marketingowej układance”. Warto też zwrócić uwagę na ewolucję i tempo rozwoju na rynku technologicznym, które oddają rosnące liczby podmiotów na corocznych mapach. Pierwszy landscape w 2011 r. zawierał 150 firm, w 2014 r. przekroczył już 1000, a w 2020 r. dobił do ponad 8000. Nic dziwnego, że decydując się na wdrożenie digitalowych rozwiązań marketingowych, na początku drogi możemy czuć się przytłoczeni. Możliwości są ogromne. Zacznijmy jednak od początku.
POLECAMY
O jakich narzędziach myślimy, gdy słyszymy „martech”?
|
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!