Jak tworzyć skuteczne, wysokiej jakości treści na dużą skalę? AI i automatyzacja jako wsparcie w obniżeniu kosztów i zwiększeniu wydajności!

Temat numeru

Firmy tworzą setki artykułów i postów miesięcznie, ale tylko część z nich przyciąga wartościowy i znaczący ruch. Przyczyną tego problemu bardzo często jest brak przemyślanej strategii oraz niewłaściwe dopasowanie treści do potrzeb odbiorców. W obliczu tych wyzwań sztuczna inteligencja (AI) oraz automatyzacja stają się niezbędnymi narzędziami, które pomagają w optymalizacji działań, zwiększając ich efektywność oraz angażując właściwą grupę odbiorców.

Jak tworzyć treści na dużą skalę, które skutecznie przyciągają ruch?

Nie ma efektywnej strategii content marketingowej, bez tworzenia wartościowych i wysokiej jakości treści. Firmy produkujące duże ilości materiałów często mierzą się jednak z problemem braku ruchu oraz niskich konwersji, co jest szczególnie ważne w sektorze e-commerce. Badania pokazują, że aż 96,55% treści nie generuje ruchu z Google (Źródło: Ahrefs, 96.55% of Content Gets No Traffic From Google). 
Kluczowe pytanie brzmi: Dlaczego tak wiele treści nie spełnia celów biznesowych i jak można to zmienić?

POLECAMY

Dlaczego treści nie generują ruchu?

Jednym z najczęstszych wyzwań, z którymi borykają się firmy, jest brak ruchu organicznego na stronie, pomimo regularnej publikacji treści. Problemy te mają swoje źródło w kilku aspektach, którym warto przyjrzeć się bliżej. 

Kanibalizacja treści

Kanibalizacja treści występuje wtedy, gdy dwa lub więcej artykułów na stronie konkuruje o te same frazy kluczowe i ma podobną intencję wyszukiwania. Powoduje to, że algorytmy Google mają trudność z wyborem najlepszego artykułu do wyświetlenia w wynikach, co negatywnie wpływa na pozycję wszystkich stron. Aby tego uniknąć, warto tworzyć klastry słów kluczowych i mapować je dla wszystkich stron w witrynie. Poza tym polecane jest również definiowanie unikalnych intencji wyszukiwania, wykorzystywanie linków wewnętrznych, aby zwiększać autorytet strony i wzmacniać istotne podstrony oraz regularne korzystanie z narzędzi SEO, takich jak m.in. Google Search Console oraz Ahrefs, aby identyfikować potencjalne zagrożenia.

Tworzenie treści bez spójnej strategii

Jak wynika z danych udostępnionych przez Hubspot, aż 13% liderów uznaje strategię content marketingową za swoje największe wyzwanie (Źródło: HubSpot, The Ultimate List of Marketing Statistics for 2024). Jednym z często popełnianych błędów jest także brak jasno określonej, długoterminowej strategii. W efekcie treści są publikowane jako odrębne elementy, bez spójnego planu obejmującego zapotrzebowanie tematyczne. Brak konsekwencji i celowości powoduje, że użytkownicy nie znajdują na stronie odpowiedzi na swoje pytania, a wyszu...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy