Marketing aplikacji mobilnej – jak wypromować aplikację krok po kroku

Case study

mPay S.A. to polski dostawca płatności mobilnych, działający na rynku od 10 lat. Jego flagowym produktem jest uruchomiona w 2015 roku aplikacja mPay, umożliwiająca m.in. zakup biletów komunikacji miejskiej czy płacenie za parkowanie. Dzięki niej użytkownicy oszczędzają czas, który trzeba było poświęcić na stanie w kolejce do kiosku czy szukanie drobnych, oraz pieniądze – aplikacja umożliwia dokonanie płatności za faktycznie wykorzystany czas parkowania, a nie jak w przypadku parkometrów – za tyle, za ile z góry zapłaciliśmy. Aplikacja mPay dostępna jest dla trzech najważniejszych systemów operacyjnych: Androida, iOS oraz Windows’a. Wg danych z Cashless.pl, w pierwszym kwartale 2017 r. udział mPay w rynku mobilnych płatności za bilety komunikacji miejskiej wynosił 1,60%.

Głównym celem było zwiększenie liczby aktywnych użytkowników aplikacji. Chcieliśmy zrobić to według dwóch schematów: dzięki akwizycji właścicieli smartfonów, którzy do tej pory nie używali takich rozwiązań, oraz poprzez pozyskiwanie aktywnych użytkowników korzystających z konkurencji.

POLECAMY

Cele:

  1. zwiększenie udziału mPay na rynku mobilnych płatności za bilety transportu publicznego,
  2. pozyskiwanie zaangażowanych użytkowników, którzy po zainstalowaniu aplikacji dodadzą kartę płatniczą i będą korzystać z innych funkcji aplikacji,
  3. zminimalizowanie kosztów związanych z pozyskiwaniem nowych instalacji, a następnie obniżenie kosztów pozyskiwania aktywnych użytkowników.


Ponieważ konkretne usługi dostępne w ramach platformy mPay dostępne są w wybranych miastach Polski, działania musiały zostać precyzyjnie skrojone pod...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy