Dokładnie tak samo jest z dzieleniem konsumenta na online i offline – jeśli w 2019 roku ktoś jest konsumentem offline, robi to z pełną świadomością lub w jego życiu coś poszło wyjątkowo nie tak. Dlatego mówienie o „digital marketingu” należy traktować tak samo jak mówienie o „marketingu telewizyjnym” – digital to po prostu kanał (lub mnogość kanałów).
POLECAMY
Multichannel vs. Omnichannel
I od tego chciałbym zacząć omawianie zjawisk, na które musisz zwrócić uwagę w swoim marketingu: multichannel vs. omnichannel. Czym różnią się te dwa podejścia? Kampania multichannel atakuje konsumenta tym samym komunikatem w różnych kanałach, wymagając od niego tej samej akcji. Wyobraź sobie citylight na wiacie przystankowej. Ten sam billboard widzisz potem na budynku, kiedy tym autobusem jedziesz. Otwierasz swoją ulubioną gazetę – ta sama (lub bardzo podobna reklama). Wchodzisz na Facebooka – jak wyżej.
W podejściu omnichannel konsument jest otoczony reklamami, które przeciągają go z jednego medium do drugiego...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!