Co się dzieje w digital marketingu w 2019 roku?

Felieton specjalny

Wśród Twoich konsumentów nie wyróżniasz grupy, która ma dostęp do ciepłej wody oraz tych, którzy tego dostępu nie mają. Dlaczego? Bo w 2019 roku ciepła woda jest dobrem powszechnym – jeśli ktoś jej nie ma, możesz przyjąć założenie, że nie chce jej mieć lub w jego życiu coś poszło wyjątkowo nie tak.

Dokładnie tak samo jest z dzieleniem konsumenta na online i offline – jeśli w 2019 roku ktoś jest konsumentem offline, robi to z pełną świadomością lub w jego życiu coś poszło wyjątkowo nie tak. Dlatego mówienie o „digital marketingu” należy traktować tak samo jak mówienie o „marketingu telewizyjnym” – digital to po prostu kanał (lub mnogość kanałów). 

POLECAMY

Multichannel vs. Omnichannel

I od tego chciałbym zacząć omawianie zjawisk, na które musisz zwrócić uwagę w swoim marketingu: multichannel vs. omnichannel. Czym różnią się te dwa podejścia? Kampania multichannel atakuje konsumenta tym samym komunikatem w różnych kanałach, wymagając od niego tej samej akcji. Wyobraź sobie citylight na wiacie przystankowej. Ten sam billboard widzisz potem na budynku, kiedy tym autobusem jedziesz. Otwierasz swoją ulubioną gazetę – ta sama (lub bardzo podobna reklama). Wchodzisz na Facebooka – jak wyżej.

W podejściu omnichannel konsument jest otoczony reklamami, które przeciągają go z jednego medium do drugiego...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy