Case study ALEO – ING Bank Śląski

Case study

Komunikacja marketingowa w branży B2B rządzi się własnymi prawami. Zwykle do bólu merytoryczna, rzadziej buduje zaangażowanie czy wywołuje emocje. Niewiele firm decyduje się na przełamywanie tych wzorców i pozwala sobie na większą kreatywność w prowadzonych działaniach marketingowych. Jeszcze mniej decyduje się na wykorzystanie marketingu wirusowego skierowanego do przedsiębiorstw. Czasami warto jednak zaryzykować i wyjść poza bezpieczne schematy, czego dowodem jest kampania platformy zakupowej Aleo.

Polski rynek handlu B2B jest opóźniony pod względem możliwości wykorzystania internetu. Polacy dokonują tam znacznie więcej transakcji prywatnych niż firmowych. ING Bank Śląski postanowił to zmienić, tworząc Aleo – pierwszą kompleksową platformę handlową dla firm. Platforma działa od jesieni 2013 r., a przedsiębiorstwa mogą na niej sprzedawać i kupować towary, znajdować dostawców i docierać do nowych odbiorców. Platforma pozwala obniżyć koszty zakupów firmowych dzięki m.in. możliwości prowadzenia elektronicznych postępowa...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy