Dołącz do czytelników
Brak wyników

Case study ALEO – ING Bank Śląski

Artykuł | 20 października 2018 | NR 38
175

Komunikacja marketingowa w branży B2B rządzi się własnymi prawami. Zwykle do bólu merytoryczna, rzadziej buduje zaangażowanie czy wywołuje emocje. Niewiele firm decyduje się na przełamywanie tych wzorców i pozwala sobie na większą kreatywność w prowadzonych działaniach marketingowych. Jeszcze mniej decyduje się na wykorzystanie marketingu wirusowego skierowanego do przedsiębiorstw. Czasami warto jednak zaryzykować i wyjść poza bezpieczne schematy, czego dowodem jest kampania platformy zakupowej Aleo.

Polski rynek handlu B2B jest opóźniony pod względem możliwości wykorzystania internetu. Polacy dokonują tam znacznie więcej transakcji prywatnych niż firmowych. ING Bank Śląski postanowił to zmienić, tworząc Aleo – pierwszą kompleksową platformę handlową dla firm. Platforma działa od jesieni 2013 r., a przedsiębiorstwa mogą na niej sprzedawać i kupować towary, znajdować dostawców i docierać do nowych odbiorców. Platforma pozwala obniżyć koszty zakupów firmowych dzięki m.in. możliwości prowadzenia elektronicznych postępowań zakupowych. 

Rys. 1. Szef Wszystkich Szefów na planie

Od początku Aleo postawiło na angażującą i zaskakującą komunikację, wyróżniając się w obszarze reklamy B2B. Pierwsza kampania marki oparta była na postaci Szefa Wszystkich Szefów – charyzmatycznego lidera biznesu, budzącego respekt w środowisku właścicieli i menedżerów firm, który zachęcał do korzystania z serwisu Aleo.

Rys. 2. „Powiem Ci, co zrobisz...”

Na początku 2017 r. zdecydowaliśmy wrócić z komunikacją Aleo. Chcieliśmy w sposób angażujący przypomnieć, kto jest szefem na rynku platform B2B oraz dotrzeć do osób decyzyjnych w firmach z przekazem: „Na Aleo zrobisz biznes”. Niski budżet, jakim dysponowaliśmy, wymagał myślenia niestandardowego – czegoś, co „poniesie się dalej” samoistnie, bez dużych nakładów mediowych. Dlatego zdecydowaliśmy się na produkcję nietypowych w obszarze B2B filmów wirusowych. Wykorzystaliśmy w nich popularną w sieci formę mash-upów, czyli sklejki dwóch różnych nagrań wideo w jedno. 

Do akcji zaangażowaliśmy osoby powszechnie znane i wyraziste – Magdę Gessler, Wojciecha Cejrowskiego i gwiazdę internetowych pranków, Remiego Gaillarda. Na każdym z filmów Szef Wszystkich Szefów zwracał się do widocznego na pierwszym planie zarysu postaci, instruując ją słowami: „Powiem ci, co zrobisz…”. Następnie w filmach wykorzystane były oryginalne fragmenty programów (np. Boso przez świat czy Kuchenne rewolucje), których bohaterowie wykonywali nawet najbardziej abstrakcyjne polecenia Szefa. Po wykonaniu zadania ten zwracał się do widzów, mówiąc: „A ty wejdziesz na Aleo i zrobisz biznes”.

Dzięki zaangażowaniu osób, które powszechnie odbierane są jako niezależne i asertywne, ich pokora wobec Szefa Wszystkich Szefów dla widzów była zupełnym zaskoczeniem. W ten...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy