M-commerce – strategia i optymalizacja w praktyce e-marketera

Mobile marketing

M-commerce to w dużym skrócie sprzedaż produktów i usług za pomocą przenośnych urządzeń, takich jak telefon czy tablet. Zwiększający się udział transakcji mobile w ramach całego e-commerce widać z roku na rok i nie ma on zamiaru zwalniać. Co za tym idzie, rozwój technologii pozwala wykorzystać coraz nowsze sposoby dotarcia z ofertą do konsumentów.

Telefony mają już większy udział w przeglądaniu stron niż desktop, a czas korzystania z urządzeń mobile zwiększył się w ostatnim roku o 1/3, przy braku zmian dotyczących PC. Ma to swoje przełożenie także na sprzedaż w kanale mobile. W Polsce mamy już 69% osób, które kiedykolwiek wykorzystały urządzenie mobilne do zakupów. Jeszcze w 2018 r. 36% respondentów deklarowało zakupy mobile w ostatnim miesiącu, w zeszłym roku było to już 42% (https://tiny.pl/7k9p1).
Dynamika przyrostu osób kupujących w kanale mobile jest mniejsza niż w przypadku rosnącego zainteresowania samym korzystaniem ze smartfonów. Około 50% osób, rozpoczynających zakupy mobilne, finalizuje je jednak na desktopie. Może to wskazywać na źle zoptymalizowane procesy na ścieżce zakupowej klienta m-commerce i świadczyć o tym, że marketerzy mają jeszcze wiele do poprawy w kwestii projektowania doświadczeń użytkowników na mobile’u. Jak to zmienić?

POLECAMY

Dopasowanie strony do urządzenia to podstawa

Strony dedykowane pod mobile są już standardem, którego nie można ignorować. Responsywność witryny to jedno z tych działań optymalizacyjnych, które nie wyróżni nas na tle konkurencji, ale jego brak na pewno zostanie zauważony przez użytkownika i może doprowadzić do rezygnacji nie tyle z zakupów, co wręcz z przeglądania oferty. Również wypełnianie niewielkich pól formularzy, które nie są w żaden sposób dopasowane do ekranu naszego urządzenia, budzi ogromną irytację oraz wpływa na postrzegan...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy