Kupowanie w mobile – co musisz wiedzieć o zwyczajach zakupowych Twoich użytkowników?

Mobile marketing

Przeciętny użytkownik spędza średnio 5 godzin dziennie, przeglądając sieć za pomocą smartfona. Z roku na rok ta statystyka wzrasta. Nie dziwi więc fakt, że zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych stały się odrębną gałęzią sprzedaży internetowej oraz nieodłącznym elementem strategii każdego sklepu online. Aby jednak była ona skuteczna, niezbędna jest wiedza nie tylko techniczna, ale przede wszystkim dotycząca użytkowników – ich zachowań i potrzeb. O praktycznych aspektach zakupów mobilnych, preferencjach userów i funkcjonalnościach, które warto rozwijać, opowiada Maciej Ziemczonek, performance & outbound marketing manager w Grupie Domodi.

Smartfon to nowy sklep; swoisty showroom, w którym użytkownik ogląda i selekcjonuje produkt, choć nadal transakcje finalizuje na desktopie. Ten trend będzie ewoluował na korzyść mobile’a, a wraz z rozwojem płatności mobilnych czy elektronicznych portfeli, upowszechni się on. Jak zatem dotrzeć do użytkownika, żeby zakorzenić się w jego świadomości? Mobile jest dla userów wygodny, szybki i nieskrępowany – możemy wyszukać interesujące nas produkty i dodać do koszyka, będąc w podróży, na spacerze czy odpoczywając na kanapie. Wersja mobilna to wyjście naprzeciw oczekiwaniom, a to przecież jest kluczowym czynnikiem i najszybszą drogą do sukcesu. Obok pozyskania uwagi bardzo ważnym, a jednocześnie trudnym do osiągnięcia czynnikiem, jest jej utrzymanie. Aby móc mierzyć się w wyścigu ofertowym, należy postawić użytkownika w centrum działań i to właśnie do niego dopasować stosowane rozwiązania, zaczynając od najistotniejszych. 

POLECAMY

Kupujemy oczami

Nie od dziś wiadomo, że „kupujemy oczami”. Estety...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy