Konto AdWords do przeglądu – co i jak optymalizować?

Temat numeru Audyt w e-marketingu

Praca z AdWords wymaga od nas aktywnego wykorzystywania wielu funkcji porozrzucanych po różnych elementach interfejsu. Tylko solidna dyscyplina oparta na właściwej liście elementów pozwoli nam na budowanie skutecznej kampanii bez pominięcia ważnych kwestii. Dobrze skonstruowana lista może również śmiało zastąpić podstawowy audyt konta, bo właśnie od sprawdzenia kilkunastu stałych elementów rozpoczynamy wszelkie prace sprawdzające stan i kondycję konta. Jeśli tylko masz więcej czasu niż pomysłów i przydarzy Ci się kiedyś, że nie widzisz już opcji na optymalizację swojego konta, lista zmian, ulepszeń oraz pomysłów z poprzednich kampanii może okazać się bezcenna.

Lektura tego artykułu nie będzie prosta – potraktuj go jako podpowiedź do stworzenia swojej własnej listy.

POLECAMY

Reklamy

Budując kampanie, często zapominamy, jak ważny wpływ na wynik działań będą miały teksty reklamowe. Dla zasady powinniśmy odwiedzać wyniki wyszukiwania, aby porównywać swoje teksty do tych konkurencyjnych. Najlepsza reklama dziś, wcale nie będzie najlepszą jutro. Jeśli nie analizujesz konkurencji i nie reagujesz na wyróżniające ją elementy reklamy, prędzej czy później zauważysz spadający CTR reklam. Generalną zasadą jest prowadzenie mikrotestów i rotacji. W każdej grupie reklam powinny znajdować się minimum 3 reklamy, a wyjątkiem są takie grupy, gdzie liczba wyświetleń nie pozwoli na wyciąganie wniosków. W takim wypadku stosujmy minimum 2 reklamy.

Kondycja konta:

Na samych wynikach kampanii świat się nie kończy. Zawsze czuwaj nad tymi 3 aspektami technicznymi:

  • Pamiętaj, aby zawsze mieć dostęp do adresu e-mail podpiętego do konta i odbierać wszelkie alerty, również z Google Analytics oraz Google Search Console.
  • Sprawdź, kto poza Tobą ma dostęp do danych i zawsze uruchamiaj dwuetapowe uwierzytelnianie. Nie współdziel konta z innymi osobami – wykorzystaj strukturę MCK.
  • Zaglądaj do historii konta i regularnie twórz kopię zapasową w Edytorze AdWords. Wykryjesz edycje,...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy