Szczególnym wyzwaniem dla marek jest zarządzanie wielokanałowe i współpraca z partnerami o różnej charakterystyce bricks&mortar, pureplayers, marketplace. Brakuje zwłaszcza informacji o behawiorystyce zakupowej bezpośrednio na witrynie internetowej, która nie jest naszym własnym kanałem sprzedaży. Sklepy i witryny internetowe niechętnie dzielą się informacjami dotyczącymi wewnętrznej ścieżki konsumenta, a na pewno nie jest to element stałej współpracy opartej na monitoringu zachowań kupujących. Rola sklepów internetowych również się zmienia – nie jest to już tylko ostatni element na ścieżce konsumenta, czyli sama transakcja zakupu, ale również miejsce poszukiwania inspiracji zakupowej.
POLECAMY
Jak wynika z tegorocznego badania Gemius, w większości kategorii produktowych strony sklepów internetowych były na pierwszym lub drugim miejscu wskazanym jako miejsce poszukiwania informacji o produktach2.
Początkowe etapy ścieżki zakupowej odbywają się więc w miejscu jej finalizacji, a witryny internetowe są kluczowe z punktu widzenia całego procesu decyzyjnego konsumenta. Co robi zatem użytkownik odwiedzając sklep internetowy?
(
...- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!