Kary ręczne i algorytmiczne – jak wyjść z filtra i ustrzec się bana?

Temat numeru

Temat kar i filtrów algorytmicznych Google cały czas jest aktualny i interesujący. Dlatego też w tym artykule postaram się przybliżyć to zagadnienie oraz przedstawić porady, dzięki którym Wasze witryny nie będą zagrożone konsekwencjami ze strony Google. 

Jakie konsekwencje może wyciągnąć Google? 

Zacznijmy od najbardziej dotkliwego dla strony działania, czyli bana. Oznacza on całkowite usunięcie danej strony z wyników wyszukiwania, a otrzymać można go za rażące naruszanie wskazówek Google dla Webmasterów. Wśród tych naruszeń są np.:

POLECAMY

  • Maskowanie, czyli przedstawianie innej zawartości strony wyszukiwarce, a innej użytkownikom – np. wyszukiwarka widzi kod HTML prezentujący bajki Disneya, a internauta otrzymuje prezentowane za pomocą Flasha treści pornograficzne.
  • Niejawne przekierowania, czyli sytuacje, w których strona rozpoznaje, kto ją odwiedza – robot czy użytkownik. Podobnie jak w przypadku maskowania, robotowi prezentowana jest inna treść niż użytkownikowi, który zostaje automatycznie przekierowany na inną stronę. 
  • Złośliwe oprogramowanie na stronie – np. jeżeli strona dołącza do pobieranych z niej plików złośliwe oprogramowanie wpływające na komputer użytkownika. 

Co warto zauważyć, banowanie przez Google nie jest szczególnie częstą praktyką – trzeba się naprawdę postarać, by zasłużyć na całkowite i bezpowrotne wykluczenie z wyszukiwarki. 

Zdecydowanie częściej Google decyduje się na zastosowanie wobec strony ręcznych działań. Kary ręczne są nakładane przez Search Quality Team, czyli zespół pracowników Google, którzy ręcznie weryfikują...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy