…Jakuba Biela

VIP – 10 PYTAŃ DO...

Jakuba Biela, kreatywne reklamy robiącego już w kosmosie, Telegazecie, na TikToku, Tinderze, a nawet na Pornhubie. O jego niestandardowych akcjach pisały już malezyjskie gazety, mówiły afrykańskie portale, a o jednej z nich brazylijska telewizja zrobiła godzinny program. Od 2020 r. pracującego zdalnie i mieszkającego w nietypowych miejscach na całym świecie.

O tym, jak tworzyć kreatywny przekaz reklamowy, Jakub Biel rozmawia z Arturem Maciorowskim, redaktorem prowadzącym „Magazyn Online Marketing”.

Artur Maciorowski: Burza mózgów i… no właśnie – jak się tworzy w praktyce te najbardziej kreatywne, nieszablonowe reklamy?
Jakub Biel:
Wbrew pozorom to nie tak, że idziesz pod prysznic i tam wpadają Ci najlepsze pomysły [śmiech]. To wszystko jest dłuższym procesem, który zaczyna się od wyznaczenia konkretnego celu. Myślenie o kreatywnym marketingu bez określonego celu to przepalanie energii, czasu i później pieniędzy, bo co z tego, że będę miał na przykład dużo polubień pod śmiesznym postem, kiedy ostatecznie nic mi on nie da? Kampania zawsze ma być tylko drogą, która prowadzi nas z punktu A do punktu B, a strzelanie na oślep jest co najmniej nierozsądne. A uwierz mi, mnóstwo firm tak robi i dziwi się, że puste zaangażowanie na nic się nie przekłada.

POLECAMY

A co z kolei zabija kreatywność?
Czasem mogą to być nawet źle dobrane osoby na burzy mózgów! Steve Jobs miał taki zwyczaj, że przed rozpoczęciem każdego kreatywnego spotkania rozglądał się po sali i po prostu wyrzucał zbędne osoby. Czyli takie, które albo nic nie wniosą, albo są dziś rozproszone telefonami czy tzw. pożarami w korpo.
Często przeszkodą są też budżety, bo zanim powie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy