O tym, jak tworzyć kreatywny przekaz reklamowy, Jakub Biel rozmawia z Arturem Maciorowskim, redaktorem prowadzącym „Magazyn Online Marketing”.
Artur Maciorowski: Burza mózgów i… no właśnie – jak się tworzy w praktyce te najbardziej kreatywne, nieszablonowe reklamy?
Jakub Biel: Wbrew pozorom to nie tak, że idziesz pod prysznic i tam wpadają Ci najlepsze pomysły [śmiech]. To wszystko jest dłuższym procesem, który zaczyna się od wyznaczenia konkretnego celu. Myślenie o kreatywnym marketingu bez określonego celu to przepalanie energii, czasu i później pieniędzy, bo co z tego, że będę miał na przykład dużo polubień pod śmiesznym postem, kiedy ostatecznie nic mi on nie da? Kampania zawsze ma być tylko drogą, która prowadzi nas z punktu A do punktu B, a strzelanie na oślep jest co najmniej nierozsądne. A uwierz mi, mnóstwo firm tak robi i dziwi się, że puste zaangażowanie na nic się nie przekłada.
POLECAMY
A co z kolei zabija kreatywność?
Czasem mogą to być nawet źle dobrane osoby na burzy mózgów! Steve Jobs miał taki zwyczaj, że przed rozpoczęciem każdego kreatywnego spotkania rozglądał się po sali i po prostu wyrzucał zbędne osoby. Czyli takie, które albo nic nie wniosą, albo są dziś rozproszone telefonami czy tzw. pożarami w korpo.
Często przeszkodą są też budżety, bo zanim powi...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!