Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym w kontekście kanału mobile?

Mobile marketing

Prowadzenie sklepu internetowego to coraz popularniejsza forma działalności przedsiębiorczej. Decyduje o tym kilka czynników, m.in. stosunkowo niewysoki próg nakładów finansowych niezbędnych do uruchomienia takiego biznesu (choć zależy to też od branży). Właściciel e-sklepu musi przemyśleć i zaplanować wiele kwestii, natomiast ten artykuł ma na celu zwrócenie uwagi na konkretny kanał dotarcia do klienta, jakim są urządzenia mobilne.

Liczba użytkowników urządzeń mobilnych rośnie z roku na rok. Jeszcze kilka lat temu dopatrywano się w tym znaczącej roli tabletów, ale dziś spokojnie można powiedzieć, że mobile to przede wszystkim osobiste smartfony, które konsekwentnie prą w kierunku stania się dobrem powszechnym – dostępnym niemal dla każdego.

POLECAMY

Co byś zrobił, wiedząc, że prawie 90% Twoich klientów odwiedzi Twój sklep ze smartfona?

Taka informacja zmienia wszystko, bo pokazuje, że tak naprawdę nasze działania należy realizować przede wszystkim z myślą o urządzeniach mobilnych. Dlatego dobrym pomysłem jest próba lepszego zrozumienia, jak nasi potencjalni klienci zachowują się w sieci oraz co można zrobić, aby zwiększyć prawdopodobieństwo zakupu za pośrednictwem smartfona (rys. 1).
 

Rys. 1. Przykład najpopularniejszych urządzeń, z których został odwiedzony sklep
parentingowy


Zakupy w telefonie coraz bardziej naturalne?

Sprzedaż z kanału mobile w niektórych przypadkach stanowi absolutny klucz do odniesienia sukcesu w biznesie. Dzieje się tak w branżach, w których grupa docelowa z większym prawdopodobieństwem korzysta z urządzeń mobilnych. Można to rozróżnić także ze względu na rodzaj sprzedawanego asortymentu, np. w branży parentingowej konsumenci to najczęściej kobiety w wieku 24-35 lat, czyli użytkownicy sprawnie korzystający z aplikacji mobilnych itp. Dochodzą tu też takie prozaiczne czynniki, jak sytuacja życiowa, która bardziej sprzyja obecności w kanale mobile niż na urządzeniu desktopowym. P...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy