Jak zwiększyć liczbę pobrań aplikacji mobilnych?

Mobile marketing

Rynek aplikacji mobilnych jest najbardziej zatłoczonym i najszybciej rozwijającym się rynkiem na świecie. Średni czas korzystania z aplikacji mobilnych na jednym urządzeniu wyniósł w 2018 r. od 2-3 godzin1. Jeśli dodamy do tego, że ponad połowa (52%) światowego ruchu internetowego pochodzi ze smartfonów, to jasnym staje się, że marki powinny inwestować w rozwój aplikacji mobilnych2.

Oprócz gier, które stoją tutaj na pierwszym miejscu, najprężniej rozwijające się w omawianym zakresie branże to retail, jedzenie i restauracje, bankowość oraz płatności mobilne, social media, podróże3. 
Jeśli planujesz stworzenie i wdrożenie w swoim biznesie aplikacji, która ma sprzedawać, zwróć uwagę na cały proces zakupowy. Ważna jest nie tylko liczba dostarczonych transakcji za pomocą wybranego rozwiązania, ale cała ścieżka zakupowa we wszystkich kanałach. Obecne na rynku najpopularniejsze komercyjne aplikacje spełniają głównie rolę sprzedażową i lojalizacyjną. Powinny zapewnić łatwe wyszukiwanie produktów oraz finalizację transakcji, a także uprościć system korzystania z programów lojalnościowych czy kart, które mnożą się w portfelu użytkownika. Przy wyborze agencji, która zaprojektuje twoją aplikację, zwróć uwagę na podejście tamtejszych pracowników do procesu planowania poszczególnych etapów współpracy – od projektowania po design, programowanie i wdrożenie. 
Pamiętaj, że nawet najlepiej zaprojektowana aplikacja nie będzie spełniała swojej funkcji i nie zapewni wzrostu biznesu bez odpowiedniej analityki oraz optymalizacji działań. Dobrze przemyśl dobór narzędzi analitycznych, bo dzięki nim jesteś w stanie zbierać informacje o użytkowniku, analizować jego zachowania w obrębie aplikacji, weryfikować założone KPI, a...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy