Jak zweryfikować skuteczność działań SEO?

Temat numeru

Pozycjonowanie to maraton, nie sprint. Działania SEO potrzebują czasu, aby się rozkręcić. Sam pomiar nie jest prosty, odkąd w Google Analytics informacje są ukryte pod „(not provided)”. Mimo to nadal sprawdzaj skuteczność pozycjonowania. Niezależnie od tego, czy działasz sam, czy zlecasz prace agencji. Ten artykuł podpowie Ci, co, gdzie i jak analizować.

Mierz skuteczność mądrze

Dzisiaj narzędzia analityczne dają Ci możliwość pomiaru dowolnych parametrów. To żaden problem, by połączyć działania online z offline, dodać wiele różnych wskaźników i utonąć w morzu informacji. Dlatego najlepiej zaplanować sobie cały proces z wyprzedzeniem, by potem szybko i sprawnie przeglądać dane.

POLECAMY

Przy pomiarze skuteczności działań SEO wykluczaj nazwę własnej marki z raportów. Popularność marki zależy od ogółu działań marketingowych i PR-owych. Może więc zaburzać wnioski, jakie wyciągasz z danych.

Większość małych i średnich biznesów może sprawdzać raporty co tydzień lub nawet co miesiąc. Inaczej analizuje się działania w konkurencyjnych branżach, gdzie o pozycje walczą duże podmioty. Wtedy zazwyczaj weryfikacja skuteczności leży w kompetencjach zespołu SEO, do którego zwykle należy analityk. W takim przypadku firmy mogą sobie pozwolić na częstsze i dokładne analizy.
Marketerzy zazwyczaj jednak żonglują różnymi zadaniami. I chociaż pomiar skuteczności należy do ich kluczowych obowiązków, to nie powinien nadmiernie obciążać. Dobrze znaleźć kompromis między szczegółowośc...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy