Mierz skuteczność mądrze
Dzisiaj narzędzia analityczne dają Ci możliwość pomiaru dowolnych parametrów. To żaden problem, by połączyć działania online z offline, dodać wiele różnych wskaźników i utonąć w morzu informacji. Dlatego najlepiej zaplanować sobie cały proces z wyprzedzeniem, by potem szybko i sprawnie przeglądać dane.
POLECAMY
Przy pomiarze skuteczności działań SEO wykluczaj nazwę własnej marki z raportów. Popularność marki zależy od ogółu działań marketingowych i PR-owych. Może więc zaburzać wnioski, jakie wyciągasz z danych.
Większość małych i średnich biznesów może sprawdzać raporty co tydzień lub nawet co miesiąc. Inaczej analizuje się działania w konkurencyjnych branżach, gdzie o pozycje walczą duże podmioty. Wtedy zazwyczaj weryfikacja skuteczności leży w kompetencjach zespołu SEO, do którego zwykle należy analityk. W takim przypadku firmy mogą sobie pozwolić na częstsze i dokładne analizy.
Marketerzy zazwyczaj jednak żonglują różnymi zadaniami. I chociaż pomiar skuteczności należy do ich kluczowych obowiązków, to nie powinien nadmiernie obciążać. Dobrze znaleźć kompromis między szczegółowośc...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!