Dołącz do czytelników
Brak wyników

Temat numeru

8 listopada 2021

NR 60 (Październik 2021)

Jak zweryfikować konto Google Ads dzięki gotowym narzędziom?

0 21

Automatyzacja jest głównym kierunkiem rozwoju w Google Ads już od kilku lat. Zaczynając od strategii automatycznego ustalania stawek, dochodzimy do sytuacji, w której całe kampanie działają w pełni automatycznie i wręcz pozbawiają nas możliwości ingerencji. Mimo tych zmian zawsze zostaje nam kreatywna działka do pracy i elementy, gdzie nie wyobrażamy sobie zastąpienia nas automatem.

Z drugiej strony ulepszenia te pokazują nam często, jak łatwo możemy zapomnieć o dobrej praktyce, ustawieniu czy pominąć ważny element konfiguracji konta. W tym zakresie ratują nas półautomaty oraz sugestie, niekiedy kontrowersyjne, ulepszeń konta od Google. To nie koniec – istnieje bowiem cała gama narzędzi zewnętrznych, które wpięte w nasze konto potrafią świetnie podkręcić jego wyniki oraz ułatwić nam życie. Zobaczmy, czego możemy się nauczyć, analizując funkcje takich narzędzi.

POLECAMY

Squared.io

Narzędzie chwali się niebywałą, bo 40-proc. oszczędnością czasu pracy z Google Ads. Choć trudno w to uwierzyć, to wyobrażam sobie, jakim szokiem może być dla kogoś, kto pracuje wyłącznie w interfejsie Google Ads, podpatrzenie pracy specjalisty, który od lat robi to również za pomocą Edytora Google Ads. Dla mnie równie ważne jest usunięcie powtarzalności z pracy specjalisty. Mogę spędzać godziny na pisaniu ciekawych reklam, frustruje mnie jednak, jeśli moja praca to setki kliknięć, aby zbudować strukturę konta.
Pierwsze, co zauważymy w zakładce Insights, to ocena konta w skali punktowej, gdzie każda sugerowana optymalizacja jest warta określoną liczbę punktów. Pracując z narzędziem, mamy możliwość zobaczyć postęp w ocenie konta, ale równolegle możemy spodziewać się, że nasze zmiany wpłyną na jego lepsze wyniki konwersji.
 

 Rys. 1. Ocena konta według Sqaured.io została podzielona na pięć głównych filarów – optymalizację, odbiorcę, zaangażowanie, zasięg oraz konwersje. Na każdy z nich możemy wpływać, wdrażając na koncie odpowiednie sugestie

 

Na co zwraca uwagę narzędzie? Czynników jest kilkadziesiąt, oto kilka najciekawszych.
  • Wykrywa słowa kluczowe, które powodowały wyświetlenia i kliknięcia reklam, ale nie są zdefiniowane na koncie. To błąd, bo trudno nam budować kolejne wnioski, jeśli słowo pojawia się tylko w raporcie wyszukiwanych haseł.
  • Wykrywa słowa kluczowe, które powodują wyświetlenia reklam, jednak na koncie są te same słowa w innym dopasowaniu. Taka sytuacja wymaga lepszego zarządzania stawkami, bądź oznacza to, że reklama przypisana do słowa w innym dopasowaniu jest znacznie lepsza niż dla słowa w dopasowaniu ścisłym. To może być błąd, bo albo nie wykorzystujemy dobrej reklamy szeroko na koncie lub marnujemy środki ze względu na zbyt wysokie stawki w innych dopasowaniach.
  • Potrafi wyszukać słowa z niskim wynikiem jakości, które pojawiają się na bardzo wysokich pozycjach. Najczęściej oznacza to marnowanie budżetu. Wykrywa też słowa, które są znaczące dla konta, ale występują tylko w szerokich dopasowaniach.
  • Analizuje proste dobre praktyki: duplikaty słów kluczowych czy reklam, zbyt małą liczbę reklam, odrzucone reklamy czy słowa z bardzo niskim wynikiem jakości. Dostajemy też analizę rozszerzeń reklam, które są ważne w kontekście obliczania Rankingu reklamy: zbyt małą liczbę rozszerzeń objaśnień czy linków do podstron.

 

W zakładce Optimize znajdziemy szereg ustawień, które w pełni automatyczny sposób zadbają o stan kont. Przykładowo, jeśli system wykryje, że słowo w dopasowaniu ścisłym zostało zapauzowane, to doda odpowiednie wykluczenie tego słowa z kampanii. Automatyzacja dotyczy też budowania struktury SKAG (Single Keywords AdGroups).

 

SKAG oznacza grupy reklam zawierające jedno słowo kluczowe. Idea takiego podejścia była prosta: reklama pisana pod konkretne słowo kluczowe zawsze będzie lepiej dopasowana, niż gdyby dotyczyła kilku–kilkunastu słów w danej grupie. 


W ocenie działania narzędzia zawsze warto zwrócić uwagę na skalę. Jeśli pracujesz sam, z jednym kontem, to tego typu narzędzie może nie być bardziej przydatne niż wnikliwa i rozsądna analiza sugestii od samego Google. W przypadku kilkunastu kont takie masowe analizy i zarządzanie dają już znaczącą oszczędność czasu i narzędzie ma wpływ na jakość prowadzonych kampanii i ich wyniki.

Trueclicks

W kolejnym narzędziu postawiono na przyjazność dla użytkownika i jego czasu. Po pierwsze system działa już po kilku minutach od ustawienia. Po drugie, całość kieruje się tym, co faktycznie będzie miało największy wpływ na wyniki kampanii. Raporty pozwalają na stały monitoring typowych problemów z kontem oraz dodatkowe audyty, uruchamiane rzadziej według potrzeb. To, co wyróżnia omawiane narzędzie, to mocne zaadresowanie problemu budżetów w Google Ads. Kampanie, poza YouTube’em, nie pozwalają zarządzać nimi co do złotówki. Często budżety są nie do upilnowania, co powoduje rozbieżności między planami a praktyką oraz sporą frustrację specjalistów i klienta (rys. 2).
 

Rys. 2. Trueclicks pozwala tworzyć, monitoruje i zarządza Twoimi budżetami


System dysponuje również swoją oceną Trueclicks score po to, aby obok typowych parametrów CPA/ROAS widzieć efekty zmian w kampanii. Z założenia punktacja docelowo powinna przekładać się właśnie na wyniki finansowe. W analizie słów kluczowych system wykorzystuje n-gramy, czyli upraszczając 1-2-3-wyrazowe elementy wszystkich wyszukiwanych haseł. Szukanie wspólnych elementów ułatwia analizę wykluczeń.
Na specjalne wyróżnienie zasługują tu raporty:

  • analiza słów kluczowych – n-gramy / słowa wykluczające – analiza wyszukiwanych haseł z nawet ostatniego roku działania kampanii z dodatkową podpowiedzią słów, które są używane jako wykluczające przez innych reklamodawców;
  • monitorowanie pliku produktowego pod kątem nagłych zmian;
  • analiza Wyniku jakości w celu określenia priorytetu grup reklam do...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy