Jak wypromować aplikację mobilną i zmniejszyć koszty pobrania?

Temat numeru

1 godzina i 10 minut – tyle czasu użytkownicy urządzeń mobilnych korzystają z aplikacji instalowanych. To 15 minut dłużej niż w poprzednim roku. Jak sprawić, by to właśnie Twoja aplikacja była w gronie najczęściej pobieranych?

Jesteś twórcą aplikacji i szukasz odpowiednich narzędzi do wypromowania aplikacji? W tym artykule zapoznasz się z różnymi formami promocji, które możesz wykorzystać do swojego produktu. Dowiesz się również, co pomaga, a co przeszkadza w pozyskaniu dużej liczby pobrań aplikacji.

POLECAMY

Na samym początku kluczowe jest zaprojektowanie dobrego interfejsu oraz ikony, która zapadnie w pamięć i wymyślenie wpadającej w ucho nazwy. Jeśli masz to za sobą, to połowa sukcesu, jeśli nie – pamiętaj, że dzięki tym działaniom jesteś w stanie łatwiej osiągnąć zamierzony cel.

  • Wygląd i intuicyjne użytkowanie w przypadku aplikacji idą w parze. Trzeba pamiętać o tym, że produkt musi odpowiadać na realne potrzeby potencjalnych użytkowników, ale i o tym, że wygląd aplikacji ma duże znaczenie. Przed ściągnięciem aplikacji użytkownicy najczęściej przeglądają podglądowe screeny z tym, co znajdą w środku aplikacji. Jeśli to nie będzie odpowiadało standardom, do których są przyzwyczajeni, Twoja aplikacja zostanie po prostu pominięta. Warto umieszczać również materiały wideo, które zaznajomią użytkownika z aplikacją oraz pokażą użytkownikowi korzyści z jej korzystania.
  • Ikona powinna być prosta, ale charakterystyczna. Taka, aby odbiorca z łatwością kojarzył ją z naszym produktem. Prostota jest ważnym aspektem ze względu na to, że ikona musi być zaprojektowana na planie kwadratu.
  • Nazwa może być dużym wyzwaniem. Tu warto przytoczyć przykład Endomondo. Nazwa jest trudna; nawet jeśli zostanie zapamiętana, podczas wpisywania w wyszukiwarkę mogą wystąpić błędy lub literówki. Właśnie dlatego ta aplikacja w sklepie widnieje pod nazwą „Running and Walking with Endomondo”. Ułatwia ona wyszukiwanie, a tym samym zwiększa liczbę pobrań, nawet jeśli użytkownik nie szukał konkretnej aplikacji. Musisz zapoznać się z zasadami optymalizacji wyszukiwania (ASO). Wiedza na temat tego, co wpisują użytkownicy, gdy chcą wyszukać taką aplikację jak Twoja, jest bardzo przydatna.
  • Opis, jaki będzie miała Twoja aplikacj...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy