Jak wypromować aplikację mobilną – 7 sprawdzonych pomysłów

Mobile marketing

Od dawna jesteś fanem aplikacji mobilnych, z uwagą śledzisz rozwój rynku mobilnego i już wiesz, że chcesz stworzyć produkt, który pobiorą miliony. Plan na aplikację masz, software house także już dawno wybrany.

Zaczynacie prace. Mijają miesiące, projekt jest już prawie skończony. Jeszcze chwilę zajmują Ci testy. W końcu nadchodzi Ten dzień. Twoja aplikacja mobilna trafia do appmarketu. Widzisz pierwsze pobrania. Mija kilka kolejnych dni, tymczasem zamiast wzrostów w statystykach – cisza. Co mogło pójść nie tak?

Aplikacja mobilna to produkt. Chcemy, aby się sprzedawał – był instalowany przez tysiące (jak nie miliony) właścicieli smartfonów? Musimy odpowiednio o niego zadbać. Podstawą jest przejście przez wszystkie elementu marketingu mix. Najważniejsze jest to, co już ustaliliśmy – aplikacja to produkt. Na potrzeby tego tekstu zakładam, że jest zrobiony z głową, odpowiada na potrzeby przyszłych użytkownków i ma predyspozycje do osiągnięcia sukcesu. Price, czyli w tym przypadku model biznesowy, który przyjmujemy dla naszej aplikacji. Czy będzie ona płatna, czy bezpłatna? Z reklamami czy bez? Warto przy tym pamiętać, że użytkownicy smartfonów z Androidem są mniej skłonni do pobierania płatnych produktów. Place – miejsce, czyli appmarkety. Dla użytkowników jakich systemów tworzymy naszą aplikację? Wreszcie promotion, czyli to, jak zachęcimy naszych użytkowników do pobrania naszego produktu. O ile większość deweloperów czy właścicieli mobilnych aplikacji z pierwszymi trzema P nie ma problemów, o tyle promocja może wiązać się z pewnymi trudnościami. Dlaczego? Nie zawsze jest na nią budżet. Inna kwestia to brak pomysłów czy doświadczenia. Poniżej przedstawiam 7 sprawdzonych pomysłów, dzięki którym statystyki pobrań Twojej aplikacji mobilnej w końcu się rusz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy