Aplikacja mobilna to produkt. Chcemy, aby się sprzedawał – był instalowany przez tysiące (jak nie miliony) właścicieli smartfonów? Musimy odpowiednio o niego zadbać. Podstawą jest przejście przez wszystkie elementu marketingu mix. Najważniejsze jest to, co już ustaliliśmy – aplikacja to produkt. Na potrzeby tego tekstu zakładam, że jest zrobiony z głową, odpowiada na potrzeby przyszłych użytkownków i ma predyspozycje do osiągnięcia sukcesu. Price, czyli w tym przypadku model biznesowy, który przyjmujemy dla naszej aplikacji. Czy będzie ona płatna, czy bezpłatna? Z reklamami czy bez? Warto przy tym pamiętać, że użytkownicy smartfonów z Androidem są mniej skłonni do pobierania płatnych produktów. Place – miejsce, czyli appmarkety. Dla użytkowników jakich systemów tworzymy naszą aplikację? Wreszcie promotion, czyli to, jak zachęcimy naszych użytkowników do pobrania naszego produktu. O ile większość deweloperów czy właścicieli mobilnych aplikacji z pierwszymi trzema P nie ma problemów, o tyle promocja może wiązać się z pewnymi trudnościami. Dlaczego? Nie zawsze jest na nią budżet. Inna kwestia to brak pomysłów czy doświadczenia. Poniżej przedstawiam 7 sprawdzonych pomysłów, dzięki którym statystyki pobrań Twojej aplikacji mobilnej w końcu się rusz...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!