Jak tworzyć strategię reklamową w social mediach na 2023 r.?

Temat numeru

Często powtarzam, że social media to prawdziwe życie i prawdziwy biznes, z którego wycięto najnudniejsze fragmenty. Ale często to właśnie te nudne fragmenty, których nie widać, tworzą całą historię. Nudne elementy, jakimi są strategia, taktyki działania i wysiłek włożony w prowadzenie kanałów społecznościowych. Jak powinna wyglądać strategia i taktyka na 2023 r.?

Warto tutaj podkreślić, że strategia to nie jest plan działania i harmonogram. Te wynikają z wcześniej tworzonej strategii i zmiennych czynników rynkowych, konsumenckich oraz krótkoterminowych celów i kondycji naszej firmy. Strategia to raczej zespół jasno określonych działań i zasad postępowania oraz pozycja wobec konkurencji. W związku z tym strategia reklamowa na 2023 r. to po prostu nasza strategia w mediach społecznościowych, na której powinniśmy pracować i bazować latami. Natomiast taktyki działania i drobne, elastyczne w niej modyfikacje to już „inna para kaloszy” – ten dokument winien żyć, byle nie był zmieniany całkowicie co roku. I nad tym powinniśmy pracować, zamykając rok obecny. Często przyrównuję strategię w social mediach do kolejnych stadiów miłości.

POLECAMY

  1. Kiedy dopiero kogoś poznajemy i idziemy z nim na randkę, chcemy pokazać się z jak najlepszej strony (budowanie świadomości i zaskarbienie sympatii odbiorcy). Niestety, często za deklaracjami, obietnicami i pięknymi postami w social mediach nie idzie nic więcej.
  2. Wzajemne poznawanie się w związku można porównać do budowania zainteresowania i zaangażowania. Niezwykle ważna jest wtedy szczerość i ciągłe poznawanie partnera – tutaj po drugiej stronie ekranu. Szczerość i autentyczność to zdecydowanie gorące waluty w dzisiejszym świecie digital marketingu.
  3. Finalnie dobrze byłoby mieć, o czym rozmawiać cały czas. Tak jak w pewnym momencie w związku przestajemy „się sprzedawać”, tak i w social mediach powinniśmy również pamiętać o tym, że odbiorca często i po zakupie chce pozostać z nami w trwałej relac...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy