Jak tworzyć angażujące treści w social mediach – człowiek kontra sztuczna inteligencja

Temat numeru

Jednym z największych wyzwań, które stoją przed marketingowcami w epoce cyfrowej, jest tworzenie treści, które przyciągają i angażują. W dobie rozwoju sztucznej inteligencji (AI) wiele firm korzysta z tej technologii, aby ułatwić ten proces. Ale czy sztuczna inteligencja może zastąpić człowieka? A może jest po prostu wsparciem? I jakie są elementy, które należy wziąć pod uwagę, tworząc treści na social media? Oto kilka podpowiedzi.

Cele Twojej komunikacji

Czym jest dla Ciebie angażujący content? Wrzucasz posta, który ma kierować do strony internetowej i oczekujesz setki komentarzy? A może publikujesz film na TikToku i cieszysz się, że zobaczyły go dziesiątki tysięcy osób i stał się wiralem, mimo że… to ludzie z przypadku, bo Twoja grupa docelowa jest bardzo wyspecjalizowana. 
Każda treść, którą tworzymy, powinna spełniać konkretny cel. Czy chcesz zwiększyć świadomość marki, zdobyć więcej followersów, generować leady, czy promować konkretny produkt lub usługę? Pod to projektuj treść, za to rozliczaj siebie i innych. Precyzyjne określenie celu jest pierwszym krokiem do stworzenia efektywnej treści. 
Puste zasięgi, komentarze bez przejścia do witryny, lajki z przypadku – na pierwszy rzut oka jest zaangażowanie, ale niekoniecznie o to powinno Ci chodzić. 

POLECAMY

Twoja grupa docelowa 

Kto jest Twoim prawdziwym klientem? Jakie są jego zainteresowania, potrzeby, wartości? Zrozumienie Twojego odbiorcy jest kluczowe do tworzenia treści, które go przyciągną i zaangażują. Jak możesz do tego dojść? 

  1. Znasz swoich klientów z imienia i nazwiska. Zrób ich research w social mediach. Z jakich kanałów korzystają, co tam publikują, lajkują, jakie mają zainteresowania. 
  2. Obserwuj zachowania grupy docelowej pod mediami społecznościowymi swojej konkurencji. 
  3. Angażuj się w ankietach na Instagramie, LinkedIn, wykorzystuj elementy natywne również na TikToku – zwiększysz zaangażowanie (ludzie lubią interaktywne treści), a po drugie, dzięki ankietom dowiesz się...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy