Jak sztuczna inteligencja zmienia branżę ePR?

Temat numeru

Sztuczna inteligencja, równie łatwo jak przepis na sernik, wygeneruje przekonujący fake news na dowolny temat i to zgodnie z intencją jej użytkownika. Lub wręcz przeciwnie. Jak w tych niełatwych czasach, gdy media wręcz zalewane są tworami AI, odnajdują się PR-owcy? Okazuje się, że postanowili nie pozostawać w tyle i w praktyce wypróbować możliwości inteligentnych chatbotów. Decyzja ta stała się jednak początkiem niecodziennej zależności.

Sprawdźmy, czy i jak PR-owcy używają AI

Hasło „sztuczna inteligencja” już na dobre rozgościło się w medialnym dyskursie. Po wyszukaniu tej frazy w Google otrzymujemy prawie 12 mln wyników (po zmianie na angielskie „artifical intelligence” jest to już ponad miliard). Media to jeden z głównych obszarów, w których skupia się praca PR-owca. Dlatego jako agencja dfusion communication postanowiliśmy przyjrzeć się dokładniej temu, jak AI postrzegane jest przez specjalistów od komunikacji. Na przełomie kwietnia i maja br. przeprowadziliśmy wśród 85 osób związanych zawodowo z PR ankietę, w której zadaliśmy najbardziej nurtujące nas pytania. Na podstawie wyników chwilę później ukazał się raport, który w nawiązaniu do twórczości Philipa K. Dicka zatytuowaliśmy „Czy AI śni o PR?”.
Prawie 70% uczestników badania miało pozytywny lub bardzo pozytywny stosunek do wprowadzenia narzędzi AI do swojej pracy. Co więcej, niemal 30% ankietowanych już to zrobiło, a kolejne 41% planuje to zrealizować w najbliższej przyszłości. Jednym z celów, jaki towarzyszył nam przy tworzeniu raportu, było także dowiedzenie się, jakich narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję najczęściej używają PR-owcy. Najpewniej nikt nie będzie zaskoczony tym, że najwięcej, bo aż 74% ankietowanych wskazało, że...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy