Sprawdźmy, czy i jak PR-owcy używają AI
Hasło „sztuczna inteligencja” już na dobre rozgościło się w medialnym dyskursie. Po wyszukaniu tej frazy w Google otrzymujemy prawie 12 mln wyników (po zmianie na angielskie „artifical intelligence” jest to już ponad miliard). Media to jeden z głównych obszarów, w których skupia się praca PR-owca. Dlatego jako agencja dfusion communication postanowiliśmy przyjrzeć się dokładniej temu, jak AI postrzegane jest przez specjalistów od komunikacji. Na przełomie kwietnia i maja br. przeprowadziliśmy wśród 85 osób związanych zawodowo z PR ankietę, w której zadaliśmy najbardziej nurtujące nas pytania. Na podstawie wyników chwilę później ukazał się raport, który w nawiązaniu do twórczości Philipa K. Dicka zatytuowaliśmy „Czy AI śni o PR?”.
Prawie 70% uczestników badania miało pozytywny lub bardzo pozytywny stosunek do wprowadzenia narzędzi AI do swojej pracy. Co więcej, niemal 30% ankietowanych już to zrobiło, a kolejne 41% planuje to zrealizować w najbliższej przyszłości. Jednym z celów, jaki towarzyszył nam przy tworzeniu raportu, było także dowiedzenie się, jakich narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję najczęściej używają PR-owcy. Najpewniej nikt nie będzie zaskoczony tym, że najwięcej, bo aż 74% ankietowanych wskazało, że...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!