Jak stworzyć treść zoptymalizowaną pod SEO dzięki narzędziom AI? Od researchu, przez dobór słów kluczowych, po formatowanie i publikację

Temat numeru

Generatywna sztuczna inteligencja w marketingu zadomowiła się na dobre i codziennie odkrywamy jej nowe zastosowania. Jednak pozostaje niezmienna jedna rzecz: już pierwsze, niedoskonałe modele służyły do szybkiego produkowania treści internetowych. Obecnie ten trend jeszcze przyspiesza, zwłaszcza po tym, jak Google publicznie zadeklarowało, że nie będzie karać stron ani za artykuły, ani opisy produktów tworzone przez AI. Ale w jaki sposób pracować ze sztuczną inteligencją, by napisać dobrą treść wspierającą pozycjonowanie?

Jaki tekst można uznać za dobrze zoptymalizowany pod SEO?

Istnieją pewne ogólne wytyczne, które warto uwzględnić, aby poprawić widoczność strony w wyszukiwarkach. Jeśli chcesz, aby content był zoptymalizowany pod SEO, pamiętaj o:

POLECAMY

  • rzetelnym zbadaniu tematu;
  • doborze słów kluczowych;
  • analizie konkurencji;
  • merytorycznym podejściu;
  • stworzeniu tytułu, który zawiera główne słowo kluczowe;
  • zredagowaniu meta description;
  • umieszczeniu fraz kluczowych w nagłówkach, w treści, opisach alternatywnych grafik itd.;
  • zaprojektowaniu linkowania wewnętrznego;
  • korekcie.
     

Minisłownik

Generatywna AI (GenAI) – podzbiór sztucznej inteligencji, zajmujący się generowaniem treści takich jak teksty, obrazy czy wideo.
NLP (Natural Language Processing) – przetwarzanie języka naturalnego; dziedzina AI zajmująca się rozumieniem, analizą, tłumaczeniem i generowaniem treści; pojęcie szersze niż GenAI.
Prompt – zestaw instrukcji kierujących działaniem modeli AI.
Klątwa wiedzy – zjawisko, w którym ekspert nieświadomie pomija wyjaśnienia oczywiste dla niego, ale trudne do zrozumienia dla innych odbiorców, lub posługuje się zbyt skomplikowanym językiem.
Thin content – tekst o niskiej wartości dla czytelnika, który może negatywnie wpływać na pozycjonowanie strony.


Nie ma...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy