Jak skutecznie wykorzystać możliwości remarketingu w Google AdWords - pomysły na listy remarketingowe i kreacje reklamowe

Temat numeru Sprzedaż w oparciu o dane

Remarketing istnieje jako narzędzie marketingu internetowego już od kilku lat, a wielu ekspertów wciąż odnosi wrażenie, że firmy nie potrafią z niego korzystać lub optymalnie go ustawić. Podzielę się więc z Wami kilkoma pomysłami na to, jak można używać remarketingu w Google AdWords.

Bardzo często słyszę w różnych grupach dyskusyjnych czy na moich szkoleniach pytania w stylu: „Dlaczego sklepy internetowe pokazują mi reklamę tego produktu nawet miesiąc czy dwa po tym, jak go u nich kupiłem?”. Problem tkwi w złym połączeniu list i kreacji.

POLECAMY

Nie mówię, że powinniście kompletnie wykluczyć konwertujących użytkowników, ale można tak kombinować z listami, aby przez jakiś czas po zakupie nie wyświetlać im reklam lub wyświetlać reklamy innych produktów czy nawet tzw. reklamy wizerunkowe, ogólne.

Aby osiągnąć sukces, kampania remarketingowa musi się składać z dwóch elementów, które powinny ze sobą współgrać:

  • poprawnie skonfigurowanych list remarketingowych,
  • ciekawych kreacji reklamowych.

Jednak zanim będziemy mogli wyświetlić reklamę remarketingową użytkownikowi, musi on najpierw trafić na naszą stronę. Źródeł pozyskiwania użytkowników na stronę jest sporo (reklama, mailing, ruch organiczny, przekierowania itp.) i to też jest dość ciekawy trop do wykorzystania przy tworzeniu list remarketinowych, ale o tym później.

Kiedy użytkownik trafia na Twoją stronę, mogą się zdarzyć tylko dwie rzeczy. Nazwijmy je scenariuszem 1. i 2.:

  • Scenariusz 1.: użytkownik dokonuje konwersji,
  • Scenariusz 2.: użytkownik nie dokonuje konwersji.

Scenariusz 1.

Jeśli użytkownik dokonał konwersji, to jest powód do zadowolenia, prawda?...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy