Jak skutecznie wprowadzić nową markę i pozyskiwać klientów w kanale mobilnym?

Wywiad VIP

Rozmowa z Krzyśkiem Radoszewskim, szefem marketingu Uber w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej, odpowiadającym m.in. za marketing aplikacji i pozyskanie nowych klientów.

– Taksówkarz ze „słupa”, korpotaxi, iTaxi lub myTaxi i wreszcie Uber – jak się dziś stopniuje miejskie usługi przewozowe? 

– Jest trochę inaczej: postrzegamy się jako alternatywną formę komunikacji miejskiej. Stąd raczej wybór jest taki: rowery Veturilo, środki komunikacji miejskiej (jak tramwaj, autobus czy metro), Uber, taksówki i wiele innych. Chodzi o to, żeby konsument miał wybór.

POLECAMY

 

– Jak się pozycjonujecie na tym rynku?

– Uruchomiliśmy nową kategorię usług, która szczególnie przypadła do gustu osobom młodym, mobilnym, które nawigują swoje życie codzienne z poziomu smartfona. 60% naszych użytkowników to osoby poniżej 30. roku życia, wśród nich jest trochę więcej mężczyzn, chociaż ostatnio zauważamy duży wzrost zainteresowania naszymi usługami wśród kobiet. Szczególnie wieczory należą do pań, co jest związane z bezpieczeństwem, jakie oferuje Uber dzięki swoim rozwiązaniom: nikt nie jest anonimowy, trasą przejazdu można dzielić się z bliskim w czasie rzeczywistym, nie trzeba mieć przy sobie gotówki. 

– Czyli grupa docelowa to?

– Każdy, kto ma smartfona i kartę kredytową.

– „Nie jesteśmy konkurencją dla taksówkarzy” – to zdanie powtarzacie jak mantrę w wielu wywiadach. Jak zatem definiujecie swoją konkurencję?

– Dla Ubera długofalowo konkurencją są przede wszystkim producenci aut. Samochód jest drugim, po mieszkaniu, najdroższym aktywem, jakie człowiek nabywa w życiu. Jednocześnie wykorzystujemy je średnio przez godzinę dziennie i jest to inwestycja bez atrakcyjnej stopy zwrotu. Chcemy, aby nasz system był na tyle niezawodny, żeby ludzie nie mieli potrzeby inwestować we własne auto, bo będą mieć poczucie pewności, że zawsze kiedy wcisną przycisk aplikacji, wybranej klasy samochód pojawi się w ciągu mniej niż 5 minut. Jednocześnie korzystanie z Ubera jest tańsze niż posiadanie własnego auta, nie wymaga opłaty za miejsce parkingowe, a im więcej osób w mniejszej liczbie aut, tym...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy