VIP – 10 PYTAŃ DO...

Wywiad VIP

Jakiego typu content najbardziej angażuje odbiorców i czy warto unikać tzw. tematów tabu? Kamil Nowak rozmawia z Arturem Maciorowskim, redaktorem prowadzącym „Magazyn Online Marketing” o zawodowym blogowaniu i praktycznej stronie influencer marketingu.

Własny blog czy zewnętrzne kanały social media? 150 000 wizyt czy 600 000 fanów na FB? – co jest kluczowe z punktu widzenia influencera?

POLECAMY


Z mojego punktu widzenia, jeśli ktoś ma taką wewnętrzną misję, by swoimi treściami coś zmieniać, pomagać i wnosić wartość do czyjegoś życia, to powinien być tam, gdzie są ludzie. Pytanie więc, gdzie są nasi ludzie, do których chcemy docierać. Ta odpowiedź będzie się różniła w zależności od tematyki, którą chcemy poruszać. Dla jednego więc lepszy będzie blog, dla drugiego media społecznościowe. To, co jest moim zdaniem kluczowe, to umiejętność podążania za naszymi odbiorcami, a powiedziałbym nawet wyprzedzania ich ruchów. Dzisiaj Facebook jest królem, za rok może nim być Instagram, a za dwa lata TikTok. Nie wiemy, co przyniesie czas i dla mnie ta zmienność jest największą zaletą współczesnego świata, bo nie tylko wzmaga kreatywność twórców, ale spełnia rolę takiego sita, przez które przebiją się tylko najwytrwalsi. Jedynie na naszym podwórku historia zna setki przypadków, w których twórcy było tak wygodnie na swoim blogu i był tak przekonany, że nie musi wchodzić w media społecznościowe, że w ciągu ledwie kilku lat jego twórczość przykryła gruba warstwa kurzu. Jak to mówił Bear Grylls – improvise. Adapt. Overcome. Nie chce Ci się wyjść naprzeciw oczekiwaniom ludzi, dla których tworzysz? Żaden problem. Ktoś z przyjemnością zajmie Twoje miejsce. W dzisiejszym internetowym świecie nie ma miejsca dla osób, które osiadły na laurach i dalej wierzą, że inni będą ich wielbić za sam fakt istnienia. To jest piękne. 

 

Edukacja, rozrywka, emocje, wsparcie... – jaki content najbardziej angażuje odbiorców (w tym rodziców)?


Po raz kolejny muszę zrobić rozgraniczenie. Jeśli poprzez angażowanie odbiorców mamy na myśli docieranie do jak największej ich liczby, to zdecydowanie tymi najskuteczniejszymi treściami będą te najprostsze – w formie cytatów czy memów. W końcu z nimi najłatwiej jest się zapoznać, one najszybciej angażują i je najłatwiej jest udostępnić dalej. Jeśli natomiast pod pojęciem angażowania odbior...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy