Planowanie, monitorowanie, komunikacja i elastyczność
Zarządzanie projektem marketingowym zdecydowanie różni się od projektów w innych dziedzinach przede wszystkim ze względu na dynamiczne środowisko, stałe szukanie innowacyjnych rozwiązań, dużą konkurencyjność oraz często krótkie terminy realizacji. Co więcej, warto pamiętać, że zaplanowane działania często obejmują różnorodne kanały komunikacji, takie jak media społecznościowe, e-mail marketing, reklama online, PR i inne, dlatego zarządzanie jednocześnie wieloma kanałami wymaga koordynacji i spójności. Im liczniejszym zespołem marketerów zarządzamy i większym budżetem marketingowym dysponujemy, tym więcej nie tylko do planowania, monitorowania, ale także bieżącej interakcji. Takie działania często powodują wśród ludzi stres, problemy komunikacyjne oraz dużą wrażliwość na ewentualne błędy. Osoba, która zarządza projektami marketingowymi, powinna nie tylko umieć dobrze planować, monitorować i wyciągać wnioski, lecz także wykazywać się wysokimi umiejętnościami miękkimi, dobrze komunikować potrzeby oraz jasno precyzować cele. Elastyczne podejście w marketingu to połowa sukcesu, ponieważ tylko reagowanie na bieżące sytuacje pozwoli na dostosowanie planów do szybko zmieniającego się środowiska, działań konkurencji i trendów.
POLECAMY
Pięć kroków do lepszego planowania i zarządzania projektem
...- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!