Budżet mediowy i jego sezonowość
Należy pamiętać, że obecnie środki promocyjne są wymagane, aby być widocznym i dotrzeć ze swoim komunikatem do preferowanej grupy docelowej. Widać to wyraźnie w mediach społecznościowych, gdzie zasięgi organiczne są znikome. Nawet najbardziej jakościowe i angażujące publikacje często przejdą bez echa, jeśli nie wesprzesz ich budżetem mediowym i nie skierujesz komunikatu do odpowiednich użytkowników.
POLECAMY
Wiele firm podkreśla, że już teraz przynajmniej połowa budżetu marketingowego przeznaczana jest na reklamy w social mediach. Wydatki te w 2023 r. mają ciągle rosnąć. Nie jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę „ucinanie” organicznych wyników, możliwość dotarcia do użytkowników bez ograniczeń typu ad block oraz to, że treści sponsorowane w mediach społecznościowych mają lepszy zwrot z inwestycji w porównaniu z tradycyjnymi reklamami. Prawie 50% użytkowników kupuje produkt po zobaczeniu reklamy na jednej z platform społecznościowych. Wśród nich na ten moment to Facebook i Instagram zapewniają najwyższe ROI[1].
Jak najlepiej rozłożyć środki promocyjne między poszczególne kanały lub jak wysoki budżet rekomendować dla danych działań?
Przyjęło się, że po określeniu preferowanej grupy docelowej optymalny budżet to taki, który pozwoli dotrzeć przynajmniej do 70% jej wielkości na danej platformie. Przy wstępnym planowaniu kampanii dla kanałów z ekosystemu Meta warto skorzystać z Konfiguratora kampanii (znajdziesz go pod tym linkiem: https://business.facebook.com/ads/planner/), a przy innych platformach po prostu obserwować estymowane wyniki...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!